برگزاری نشست تخصصی توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR)

برگزاری نشست تخصصی توانبخشی مبتنی بر جامعه با حضور کارشناس کشوری و مدیران و مجریان طرح های (CBR) استان کهگیلویه و بویرحمد

نشست تعاملی کارشناسان کشوری؛ مدیران و مجریان طرح های توانبخشی مبتنی بر جامعه ( CBR) در محل اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم سی بی آر ؛ ویژه کارشناسان توانبخشی و کارشناسان مراکز مجری  CBR شهرستان‌ها به میزبانی اداره کل  بهزیستی و با حضور مدیرکل بهزیستی  استان برگزار شد.

در ابتدای نشست عملکرد و فعالیت های صورت گرفته برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه برای شرکت کنندگان توسط کریم رهیده معاونت توانبخشی بهزیستی تشریح شد.

این نشت توسط مرضیه رضا پور کارشناس ( CBR) سازمان بهزیستی کشور  با هدف  نحوه اجرا CBR ، شناسایی، ارزیابی، نیازسنجی جامعه هدف ونحوه  چگونگی ارائه خدمات  انجام گرفت و هریک از حاضرین نظراتو  پیشنهادات  خود در خصوص نقاط قوت و چالش های برنامه های اجرا شده بیان کردند تا مشخص گردد این برنامه ای که سالهاست در بهزیستی اجرا می گردد چرا دچار چالش گردیده.

رضا پوری کارشناس ( CBR) معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: در بحث شناخت فعالیت های بهزیستی و برنامه ( CBR) باید گفت همیشه مشارکتها مالی نیست و در بسیار  از موارد مشارکتهای معنوی، سیاسی و اجتماعی بسیار کار ما را راحت تر می کنند.

مرضیه رضا پور،  حضور محمدکریم آریا  را بعنوان مدیرکل بهزیستی استان یک امتیاز اساسی دانست و افزود: با توجه به شناختی که از مدیرکل فعلی این استان داریم و ایشان مسئولیت هایی را در سمت مشارکتهای مردمی داشته اند و با مراکز و  مفهوم شرکای کاری ما آشنایی زیادی  دارند، درواقع این پیشینه اجرایی مدیریت بسیار با ارزش و کمک کننده هست.

در ادامه ؛محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان با حضور در  نشست تخصصی توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) اظهار داشت: باید به صراحت عنوان کنم علت اصلی خیلی از مشکلات  و ناشناخته بودن اقدامات ما نداشتن روحیه مطالبه گری و استفاده نکردن از ظرفیت سایر نهاد ها و دستگاه ها برای مشارکت فعال در خدمات بهزیستی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان جدی گرفتن و اهمیت قائل شدن برای دستورالعمل های بهزیستی خصوصا موضوع cbr را مطرح و افزود: انتظار من از مجموعه توانخشی، رؤسای شهرستان ها ، مدیران و  مجریان طرح های توانبخشی مبتنی بر جامعه ( CBR) این است که با مطالعه دقیق دستورالعمل ها با آگاهی کامل بحث مطالبه گری را در سطح و ابعاد  گسترده مورد استفاده قرار دهند و این مورد آنچنان برای ما مهم هست که در تلاشیم  در پایان آذر ماه آزمونی را جهت سنجش تمامی کارکنان مراکز مثبت با هدف سنجش میزان اشرافیت و شناخت صحیحی دستور العمل ها انجام دهم برگرار نماییم و هدایای نفیسی برای نفرات اول تا سوم از با مبالغی  به شرح(نفر اول5 میلیون تومان/  نفر دوم 3 میلیون تومان / نفر سوم 2 میلیون تومان ) در نظر گرفته شده تا تشویقی باشد برای  مشارکت فعال تمامی مراکز و شناخت میزان آگاهی آنان.(درصورت شخص شدن زمان آزمون اطلاع رسانی دقیق صورت خواهد پذیرفت).

کد خبر 68935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد