۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

دکتر اسدی شهردار کلانشهر شیراز:

پای کار مناسب‌سازی هستیم حتی اگر قانون ما را مکلف نکرده باشد

شهردار شیراز عضو افتخاری مجمع خیرین بهزیستی فارس/ مناسب‌سازی چهل معبر پرتردد برای افراد دارای معلولیت
پای کار مناسب‌سازی هستیم حتی اگر قانون ما را مکلف نکرده باشد

در نشست شهردار کلانشهر شیراز با مدیرکل و شورای معاونین بهزیستی فارس مطرح شد؛ شهرداری و بهزیستی در کنار هم خادم مردم و افراد دارای معلولیت هستند، شهرداری شیراز و بهزیستی فارس در تلاش برای تبدیل شیراز به شهر دوست دار معلول.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
دکتر محمد حسن اسدی در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین بهزیستی فارس گفت:
شهردار خادم مردم است، افراد دارای معلولیت هم اعضای جامعه ما هستند که باید در اولویت خدمت رسانی قرار بگیرند.
شهردار شیراز افزود: در بحث مناسب سازی و تردد معلولین ۱۰۰% پای کار هستیم، حتی اگر قانون ما را مکلف نکرده باشد وظیفه انسانی و اجتماعی ما ایجاد می کند به دنبال ایجاد محیط مناسب برای تردد افراد دارای معلولیت در اجتماع باشیم او با بیان اینکه از ابتدای انتصاب به عنوان شهردار شیراز پیگیر پروژه فرهنگسرای معلولین شیراز بوده و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سمت شهرداری به این پروژه که ۱۲ آذر ماه همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت افتتاح می‌شود، اختصاص یافته است، افزود:
به عنوان شهردار شیراز به دنبال تبدیل شیراز به شهری بدون متکدی و کودک کار هستم.
دکتر اسدی همچنین اظهار داشت: زمینه‌ای فراهم خواهد شد که جامعه هدف بهزیستی بتوانند از امکانات فرهنگی و ورزشی که در اختیار شهرداری شیراز است بهره مند شوند و بهزیستی فارس امکان استفاده از سهمیه معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری برای تبلیغات شهری و معرفی خدمات بهزیستی را داشته باشد.
شهردار کلانشهر شیراز خاطرنشان کرد نماینده تام الاختیار شهرداری در کمیته تخصصی ساماندهی کودکان کار و خیابان به دبیری بهزیستی فارس شرکت خواهد کرد تا در امر ساماندهی همراه بهزیستی فارس باشیم و بهزیستی نیز از بین جامعه معلولین مشاور و شهردار در امور معلولین را انتخاب و به شهرداری معرفی نماید.
دکتر اسدی همچنین تاکید کرد در پروژه ۴۲ واحدی مسکن فاضل شیراز جهت خانوارهای دارای دو معلول به بالا تحت پوشش بهزیستی نیز با هماهنگی و موافقت اعضای شورای شهر شیراز ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که در اسرع وقت به این پروژه تزریق خواهد شد دکتر اسدی در پایان افزود با کمال میل عضو مجمع خیرین بهزیستی فارس خواهم بود و از مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس بازدید خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل و معاونین بهزیستی فارس به بیان خدمات،فعالیت ها و چالش های بهزیستی فارس پرداختند.
محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس تصریح کرد:
۴۰ خیابان پر تردد برای معلولین شناسایی شده که برای مناسب سازی نیاز به همکاری شهرداری شیراز است و در زمینه کودکان کار، معتادان متجاهر و آسیب های اجتماعی نیز با توجه به دید مثبت شهردار شیراز، پیوست فرهنگی و نگاه مدبرانه ایشان به مبحث آسیب ها بدون شک چالش ها رفع خواهد شد .
مدیرکل بهزیستی فارس عنوان کرد:بالغ بر صد و هفتاد هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی فارس داریم و از این تعداد بیش از ۹۰ هزار خانوار مستمری دریافت می کنند.
بهزیستی فارس در شش ماهه نخست سال جاری با اجرای طرح غربالگری بینایی با انجام غربالگری بیش از ۱۵۵هزار کودک ۳ تا ۶ ساله از نابینایی و کم بینایی بیش از هزار کودک پیشگیری کرده است و با تحت نظارت داشتن ۱۶۰ مرکز نگهداری به جامعه هدف ، خدمات تخصصی و نگهداری شبانه روزی ارائه می نماید.

کد خبر 68907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد