برگزاری دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و با حضور مدیرکل بهزیستی استان ، رییس شورای شهر بندرعباس و دیگر اعضا در سالن اجتماعات دفتر معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان هرمزگان ؛ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به ریاست مهندس رضایی مدیرکل دفتر فنی استانداری هرمزگان و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و دبیر ستاد مناسب سازی استان ، فاطمه جراره رییس شورای شهر بندر عباس  و جمعی از اعضای ستاد متشکل از مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات دفتر معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار گردید .

در این جلسه مهندس رضایی مدیر کل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری هرمزگان با اشاره به وضعیت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در سطح استان وجلوگیری از اقدامات پراکنده در بحث مناسب سازی مبلمان شهری ،داشتن نقشه راه و فهرستی از اهداف و اقدامات اساسی را ضرورت دانست وگفت: این مطالبه اجتماعی برای کلیه شهرهای استان تعهدی الزام آور است که اعضای شورای شهر وشهرداری ها با تعیین اولویت هادر قالب یک برنامه جامع مناسب سازی مبلمان شهری ، نیازسنجی وپیش بینی اعتبار آن را در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ نمایند.

مدیر کل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری در پایان با اشاره به مصوبات جلسات گذشته ، خواستار انجام اقدامات برنامه محور و تهیه طرح جامع مناسب سازی شهری از سوی شهرداری شد .

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان و دبیر ستاد مناسب سازی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت رضایتمندی افراد دارای معلولیت در استفاده از امکانات وخدمات شهری گفت: بدون تردید مناسب سازی معابر واماکن عمومی پرتردد رابطه مستقیمی با نشاط وشادابی جامعه افراد دارای معلولیت خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی گفت : در حال حاضر ضوابط و مقررات نسبتا خوبی در رابطه با مناسب سازی ساختمان ها و فضاهای شهری وجود دارد که رعایت جدی آنها در احداث و بهسازی ها می تواند کمک بزرگی به سهولت تردد معلولین نماید .

دبیر ستاد مناسب سازی تصریح کرد : آگاهی عموم افراد جامعه از حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت مناسب سازی محیط شهری را به یک مطالبه عمومی تبدیل میکند و جامعه نیازمند آگاهسازی ست .

سامیه جهانشاهی در پایان ضمن اعلام آمادگی دبیرخانه ستاد مناسب سازی جهت آموزش لازم و مرتبط با بحث مناسب سازی برای افراد ذیربط گفت : برای داشتن شهری دسترس پذیر همت مدیران لازم وضروریست .

گفتنی است در ادامه دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان پس از توضیحات و ارائه عملکرد در خصوص عملکرد اجرایی و برنامه های آتی از سوی حاضرین ، نمایندگان جامعه معلولین هر یک به بحث پیرامون اقدامات اجرایی و چالش هادر زمینه مناسب سازی معابر عمومی پرداخته و پیشنهاداتی به مناسبت بزرگداشت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت مطرح نمودند.

کد خبر 68901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد