شمیرانات| پیشبرد تسهیلات اعطائی خود اشتغالی به جامعه هدف

تسریع پرداخت تسهیلات خوداشتغالی حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان شمیرانات به جامعه هدف انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان شمیرانات، سازمان بهزیستی را یکی از دستگاههای اجرایی تخصصی دولت برشمرد و بیان داشت: به افرادی که به دلایل مختلف از چرخه عادی زندگی باز می مانند، کمک و تلاش می شود که آنها به مسیر زندگی خویش بازگردند.
محمدی در ادامه افزود: ضعف عمده سازمانها در سطوح خرد و کلان، عدم معرفی خدمات ارائه شده است که البته باید برای این مهم تدابیری اندیشید تا از این طریق زحمات کارکنان خدوم و دلسوز در اختیار رسانه ها و مردم قرار گیرد.
وی عنوان کرد: اعتیاد به عنوان یک بلای خانمانسوز همیشه و در هر حال دغدغه جوامع و از مطالبات خانواده ها و مردم بوده و هست و در این زمینه توجه به اشتغال معتادین بهبودیافته موجب توانمندی و بازگشت این افراد به چرخه عادی زندگی و آغوش خانواده خواهد شد و نیز مانع بازگشت دوباره این افراد به این آسیب اجتماعی می باشد.
امینه کاشانیان مسئول اشتغال حوزه پیشگیری شمیرانات در این زمینه بیان داشت: تسهیلات اشتغال طبق بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به معتادانی که واجد شرایط دریافت باشند، در کمیته اشتغال بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد که از ابتدای مردادماه سالجاری تاکنون تعداد ۵۷ پرونده مطرح و بررسی شد و از این تعداد ۸ نفر به مبلغ ۹ میلیارد ریال وام خود را دریافت کردند و ۲۹ نفر به بانک معرفی شدند و در مرحله تکمیل پرونده در بانک هستند و در انتظار دریافت مبلغ ۳۸ میلیارد ریال می باشند.
کاشانیان در ادامه افزود: تعداد ۲۰ نفر نیز پشت نوبت دریافت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال می باشند که در صورت دریافت تسهیلات فوق به متقاضیان یاد شده در کل مبلغ  ۷۷ میلیارد ریال از اعتبارات طی سه ماه مرداد تا آذرماه سالجاری هزینه خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر این وامها به صورت خوداشتغالی است که مبالغ آن برحسب داشتن ضامنین مورد تایید بانک های عامل، می تواند مبلغ یک میلیارد ریالی و یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی باشد و با توجه به اینکه اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت گرفته است، متقاضیان واجد شرایط برای تشکیل پرونده و دریافت وام، همچنان به بهزیستی شمیرانات مراجعه می کنند.
کد خبر 68870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد