دررسانه|فعالیت ۹ مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان از فعالیت ۹ مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن با ظرفیت اسمی ۵۷۵ نفر در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سید غلامعلی جعفری  گفت:  کلیه مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی (با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی.)  بصورت خصوصی و توسط بخش غیر دولتی فعالیت دارند و راه اندازی هر مرکز توسط فرد حقیقی یا حقوقی بر اساس دستورالعمل‌های تخصصی ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی با شرایط خاص توسط افراد تخصصی واجد شرایط صورت می‌گیرد.

او در خصوص بیماران روانی مزمن گفت: در حال حاضر تعداد ۹ مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن با ظرفیت اسمی ۵۷۵ نفر در سطح استان زیر نظر بهزیستی خوزستان فعالیت دارند که از این تعداد ۵ مرکز مردان با ظرفیت ۳۳۵ نفر و ۴ مرکز زنان با ظرفیت ۲۴۰ می‌باشد.

به گفته او با توجه به آمار بالای پشت نوبت و متقاضی نگهداری در مراکز شبانه روزی فوق، لذا در حال حاضر بهزیستی استان خوزستان پیگیر راه اندازی یک مرکز شبانه روزی و ۲ خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در سطح استان تا پایان سال جاری می‌باشد که امیداست با تامین اعتبار از سوی بهزیستی کشور و وجود افرد حقیقی و یا حقوقی واجد شرایط نسبت به توسعه مراکز و یا خانه‌های حمایتی مختص بیماران روانی مزمن در سطح استان اقدام نماید. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی براساس دستورالعمل و بخشنامه‌های صادره در خصوص پذیرش بیماران روانی، فقط افرادی که بیماری آنان مزمن گردیده و فاقد تحریکات عصبی شدید هستند خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه میدهد و افراد دارای بیماری روانی که در مرحله حاد قراردارند باید از طریق مراکز درمانی و بیمارستانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی پیگیردرمان باشند.

پیش از این شهروندخبرنگاران به باشگاه خبرنگاران اطلاع داده بودند که سازمان بهزیستی استان خوزستان به دلیل کمبود مراکز توانبخشی شبانه روزی و نبود جا برای بیماران اعصاب و روان را حتی وقتی خطرناک باشد نمی‌پذیرد.

کد خبر 68857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد