ساماندهی بیش از ۲ هزار نفر در خانه امن اردبیل

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت‌های خانگی به همراه فرزندانشان در مراکز امن بهزیستی استان اردبیل پذیرش و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو امیدوار عصر یکشنبه با تشریح اقدامات بهزیستی استان در قبال زنان تحت خشونت‌های خانگی، خانه امن را مکانی برای اسکان موقت زنان در معرض خشونت دانست و اظهار کرد: بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت‌های خانگی به همراه فرزندانشان در مراکز امن بهزیستی استان اردبیل پذیرش و ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این مرکز که خانه امن برای پذیرش دختران در معرض آسیب است و به صورت شبانه‌روزی و به شکل غیردولتی ارائه خدمات می‌کند، افزود: زنان طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مساله خشونت و آسیب‌های وارد شده به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و گروه‌های هدف می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل به فعالیت مرکز مداخله در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان اردبیل ۶ مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی به صورت روزانه، ۴ واحد به صورت شبانه‌روزی، ۲ واحد به صورت غیردولتی در خصوص مددکاری، مشاوره حقوقی و روانشناسی مرتکبین خشونت و خشونت‌دیدگان فعالیت دارند.

امیدوار با اشاره به استفاده از ظرفیت سامانه ۱۲۳ در تمام مناطق شهری و روستایی افزود: از مردم و همشهریان تقاضا داریم به محض مشاهده هرگونه خشونت علیه زنان و همسرآزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس بگیرند، این خط به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در استان است.

وی ادامه داد: به محض تماس با کارشناسان بهزیستی، موضوع بلافاصله به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می‌شود و این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه‌ای، در موارد گزارش شده مداخله کرده و تا زمان تأمین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر 68851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد