در رسانه | بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت در مراکز امن استان اردبیل پذیرش و ساماندهی شدند

اردبیل - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل از پذیرش و ساماندهی بیش از ۲ هزار زن در معرض خشونت‌های خانگی به همراه فرزندانشان در مراکز امن بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا خسرو امیدوار روز یکشنبه باتشریح اقدامات بهزیستی استان در قبال زنان تحت خشونت‌های خانگی اظهار کرد: مراکزی کاملا تخصصی به نام خانه‌های امن بهزیستی به‌صورت دولتی از سال ۱۳۷۸ و غیردولتی از اواخر سال ۱۳۹۷ ویژه نگهداری شبانه‌روزی موقت و ساماندهی زنان تحت خشونت‌های خانگی زیرنظر بهزیستی استان راه‌اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل خانه‌های امن را مکانی برای اسکان موقت زنان در معرض خشونت‌ دانست و افزود: این زنان طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مساله خشونت و آسیب‌های وارد شده به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

امیدوار به مردم توصیه کرد به محض مشاهده هرگونه خشونت علیه زنان و همسرآزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس بگیرند، این خط به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در استان است.

وی ادامه داد: به محض تماس به کارشناسان بهزیستی، موضوع بلافاصله به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می‌شود و این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه‌ای، در موارد گزارش شده مداخله کرده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل ۶ مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی بصورت روزانه، چهار واحد بصورت شبانه‌روزی، ۲ واحد بصورت غیردولتی در خصوص مددکاری، مشاوره حقوقی و روانشناسی مرتکبین خشونت و خشونت‌دیدگان فعالیت دارند.

وی حمایت و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض خشونت قرار دارند و یا مورد خشونت واقع شده‌اند، تامین محل امن جهت زنان در معرض خشونت یا خشونت دیده و فرزندان آنها، مداخله در مشکل یا وضعیت فرد خشونت دیده یا در معرض خشونت، ارتقای توانمندی زنان در معرض خشونت و خشونت دیده و خانواده‌هایشان، شناسایی سایر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت علیه زنان و مداخله در جهت کنترل و یا رفع آنها، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در رابطه با خشونت علیه زنان، نشانه‌ها و راهکارها و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای مهارت‌های زندگی، ارتباطی، فنی و شغلی را از خدمات ارائه شده به این قشر دانست.

کد خبر 68848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد