۱۸۵ آسیب‌دیده اجتماعی از بهزیستی قزوین خدمات دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از ارائه خدمات به ۱۸۵ آسیب‌دیده اجتماعی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: خدمات یاد شده در راستای حمایت از آسیب دیدگان ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور روز یکشنبه افزود: این سازمان به افراد در معرض خطر خدمات تخصصی شامل مددکاری، روانشناسی، بهداشتی، حقوقی و آموزشی و همچنین خدمات توانمندسازی به‌ منظور ادامه زندگی فردی و اجتماعی ارایه می‌دهد.

وی اظهار داشت: ارایه خدمات به کودکان کار و خیابانی، دختران در معرض آسیب اجتماعی، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، زنان و دختران در معرض خشونت و افراد مبتلا به نارضایتی از دیگر خدمات ارایه شده این سازمان به افراد آسیب دیده است.

دهباشی پور تصریح کرد: این خدمات در ۶ مرکز دولتی و غیردولتی تحت نظر اداره کل بهزیستی استان قزوین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان صورت می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی، ادامه داد: امسال ۴۳ کودک خیابانی در استان تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند و از بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی نیز بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی، در این مراکز به موضوع نگهداری و حمایت از کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست به شکل جدی توجه می‌شود و هدف از فعالیت آنها کاهش و به حداقل رساندن میزان آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی می باشد.

دهباشی پور ادامه داد: بهزیستی برای زیر پوشش بردن تعداد بیشتری از کودکانی که به حمایت‌های لازم در این زمینه نیاز دارند، تلاش می‌کند و هدف مهم نیز توانمند ساختن کودکان در کنار خانواده هایشان است و در این ارتباط تلاش ما برروی کاهش حضور کودکان در خیابان‌ها، تامین معاش خانواده ها و ارایه خدمات بیشتر متمرکز است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: این خدمات به منظور حمایت از آسیب دیدگان توسط معاونت اجتماعی ارایه می شود و اجرای درست آنها توانسته قزوین را به عنوان یکی از استان‌های موفق کشور در زمینه ارایه خدمات اجتماعی معرفی کند.

دهباشی پور اضافه کرد: براساس تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت استان قزوین در زمینه موضوعات اجتماعی مطلوب ارزیابی می‌شود و به نوعی، هیچ گونه اقدام عقب افتاده‌ای در سطح استان وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: مردم و آسیب دیدگان اجتماعی در استان قزوین می‌توانند هرگونه مشکلات خود را با کارشناسان این اداره کل در میان بگذارند تا بدین وسیله مشکلات آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

کد خبر 68797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد