🔷🔶 صد میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در لرستان جذب شده است

همایون عمودی زاده اظهار کرد فرهنگ کار در لرستان ضعیف بوده و متاسفانه در برخی موارد حتی اشتغالی که از طریق تسهیلات ایجاد میشود ناپایدار است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، به نقل از نشریه بانگ رسا، همایون عمودی زاده اظهار کرد فرهنگ کار در لرستان ضعیف بوده و متاسفانه در برخی موارد حتی اشتغالی که از طریق تسهیلات ایجاد میشود ناپایدار است .
وی اضافه : کرد در مواردی شاهدیم افراد علاوه بر اینکه وام میگیرند نه تنها شغل پایداری نخواهند داشت بلکه بدهکار هم می شوند. 

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه توانمند سازی جامعه هدف یکی از سیاستهای اصلی سازمان بهزیستی ،است تصریح کرد منابع دولت محدود است و با توجه به شرایط تورمی حاکم بر جامعه کمک هزینههایی که به مددجو داده میشود جوابگوی معیشت خانواده نبوده است عمودی زاده با اشاره به اینکه قبلا چنانچه شغلی از طریق تسهیلات برای هر مددجویی ایجاد میشد آنها از چرخه حمایت خارج میشدند اضافه کرد در حال حاضر این رویکرد تغییر کرده و افرادی که اشتغال پیدا میکنند از طریق دریافت تسهیلات بیشتر مورد حمایت سازمان قرار می گیرد و چنانچه اشتغال ناپایدار باشد به منظور جلوگیری از ایجاد بحران برای خانواده آنها از چرخه حمایت خارج نمی شوند.

وی گفت در زمینه های متفاوت از جمله پنل خورشیدی ورود پیدا کردیم و تاکنون در شهرستان الشتر ۱۲ مورد و در شهرستان فیروزآباد نیز سه مورد پنل خورشیدی به مددجویان داده شده است

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت توزیع برق لرستان بسته شده هر کیلووات ساعت برق تولیدی برای افراد عادی ۱۲۰۰ تومان خریداری اما به منظور حمایت از مددجویان این رقم برای هر کیلووات ساعت برق تولیدی ۲۲۰۰ تومان به مددجو خریداری میشود.

عمودی زاده بیان کرد: در بحث مشاغل خانگی آمادگی داریم به مشاغل خانگی نیمه صنعتی ورود پیدا کنیم و در این بخش درآمدزایی بیشتر برای مدد جویان اهمیت دارد.

وی گفت بازار فروش محصولات مشاغل خانگی یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم و نیاز است این موضوع تقویت شود و در زمینه تولیدات صنایع دستی نیمه صنعتی و فناوری استقبال خواهیم کرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار کرد در سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی استان ۸۰ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است. و برای پرداخت تسهیلات توانمند سازی و اشتغال مددجویان محدودیت مالی نداریم

کد خبر 68785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد