نجف آباد| برگزاری اولین دوره تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد

جلسه آموزش تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد با حضوv معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ویژه مشاورین مدارس، مسئولین فنی مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی و تسهیلگران مراکز اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد شهرستان نجف آباد در سالن آموزش اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، طبق مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان و اعلام آمادگی بهزیستی در خصوص تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد، اولین دوره آموزشی ویژه مشاورین مدارس، مسئولین فنی مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی و تسهیلگران مراکز اجتماع محور شهرستان در سالن آموزشی اداره آموزش و پرورش نجف آباد با حضور ابراهیمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ابتدا به تعریف نوجوانی پرداخت و با بیان ویژگی‌ها و خصائص این دوارن، ناپایداری خلق، وفاداری کم در نوجوان، عدم جدیت در تصمیم گیری‌ها، واکاوی روانی، کسب استقلال و ناشکیبایی را از مهمترین ویژگی یک نوجوان نامید.

علی‌اکبر ابراهیمی، خانواده دارای محور را عامل اصلی رشد مثبت یک نوجوان دانست و افزود: خانواده دارای محور، خانواده‌ای است که به رشد اعتماد به نفس نوجوان، افزایش ارتباط خود با نوجوان، ایجاد شفقت و مهربانی در وی، ایجاد استقلال و کفایت‌مندی، ایجاد منش و ایجاد روحیه تعاون و مشارکت در نوجوان بپردازد.

وی در تاکید نقش خانواده در تربیت نوجوان و در اهمیت تربیت در دوران کودکی گفت: سه جمله از کودکی بایستی برای فرزندان تفهیم شود اینکه؛ آنها که هستند؟ چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه توانایی‌هایی دارند؟ و از این طریق با هویت خود، ویژگی‌های خود و توانمندی‌های خود آشنا شوند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه نیز دلایل اصلی گرایش نوجوانان به مواد مخدر را استرس، حمایت مالی بیش از حد و خلق پایین و بی حوصلگی آنها دانست.

ابراهیمی در پایان ویژگی والد خوب را، بی‌آزار بودن آنها اعلام کرد و افزود: والدین با بازی با فرزندان، با وقف کردن وقت خود برای آنها و آموزش حل مسئله به فرزندان خود می‌توانند از بروز بسیاری از آسیب‌ها در آینده آنها جلوگیری کنند.

کد خبر 68773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد