در رسانه | 30 درصد محیط شهری در کردستان برای معلولین مناسب‌سازی شده است

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ۳۰ درصد محیط شهری در استان برای معلولین مناسب‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین رسولی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ درصد محیط شهری برای معلولین مناسب سازی شده که برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری سنندج عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.

وی افزود: مناسب‌سازی، دسترس پذیری، و تردد و تحرک برای گروه‌های خاص بویژه افراد دارای معلولیت در قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۷ در ۴ ماده و ۶ تبصره و آئین نامه اجرایی آن در آذرماه ۹۸ در ۱۶ ماده و ۴ تبصره به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: قروه و کامیاران به عنوان شهرهای پایلوت بدون مانع در امر مناسب‌سازی براساس موانع و چالش‌های موجود در شهرستان فعالیت خواهند کرد.

رسولی با بیان اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اذعان کرد: متاسفانه با وجود اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی مصوبات بسیار خوبی دارد، اما مصوباتی که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است در اولویت دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: قروه و کامیاران به عنوان مجریان شهرهای بدون مانع انتخاب شده‌اند و امیدواریم اعتبارات لازم در حوزه رفع موانع محیطی، مناسب‌سازی معابر عمومی و پیاده روها و پارک محیط شهری به این شهرها اختصاص داده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار کردستانی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر این اداره کل هستند.

وی اضافه کرد: ۳۳ هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و مابقی در سایر قالب‌هایی از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

رسولی به شناسایی ۳۵ هزار و ۲۱۱ معلول در استان اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۱۰ معلول از این تعداد به صورت مستقیم از بهزیستی خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

به گفته وی، معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی بیشترین درصد معلولیت را در کردستان به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۶۳۴ معلول در مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند.

 رسولی تصریح کرد: ساماندهی نشدن معابر شهری ویژه معلولان بزرگترین مانع پیش‌روی جامعه هدف بهزیستی در استان است که امیدواریم با مشارکت بخش‌های مختلف شاهد تحول در این حوزه باشیم.

https://b2n.ir/h91644

کد خبر 68769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد