پیشوا| برگزاری دوره آموزشی منع خشونت علیه زنان

دانش آموزان مدرسه طارند دیانت شهرستان پیشوا به مناسبت ۴ آذر ماه که روز جهانی منع خشونت علیه زنان نامگذاری شده است با هدف “منع خشونت علیه زنان” تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، همزمان با فرا رسیدن روز مبارزه با منع خشونت علیه زنان و تلاش برای منع خشونت، اورژانس اجتماعی با همکاری کارشناس مشاوره و مراقبت از آسیب اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا دوره آموزشی تعریف و انواع خشونت علیه زنان را در مدرسه طارند دیانت این شهرستان برگزار کردند.

نجمه اسماعیلی رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا در رابطه با اهمیت پیشگیری از خشونت علیه زنان در سطح شهرستان گفت: خشونت علیه زنان در همه طبقات اجتماعی، اقتصادی، نژادی، سنی و جغرافیایی یافت می شود، اما در برخی از گروه ها شایع تر است و خشونت بازتابی از حس پرخاشگری است.

وی در ادامه افزود: خشونت خانگی نوع خاصی از خشونت است که در سطح خانواده اعمال و منجر به آسیب یا رنج جسمی، روانی و جنسی زنان می شود و از مهمترین علل بروز خشونت علیه زنان، عدم آگاهی از مهارت های زندگی، فقر فرهنگی، عدم تناسب اجتماعی، فقر مالی، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی را می توان نام برد.

کدخدایی مسئول اورژانس اجتماعی نیز در ادامه اظهار داشت: همشهریان عزیز می توانند به محض مشاهده هر گونه خشونت علیه زنان و همسر آزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس بگیرند و موضوع بلافاصله از طریق کارشناسان خط به تیم خدمات سیار اورژانس گزارش می گردد. این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در موارد گزارش شده مداخله کرده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری های لازم را به عمل می آورند.

کد خبر 68717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد