پردیس| برگزاری اولین جلسه پیشگیری از خودکشی

اولین نشست کارگروه آسیب، با عنوان خودکشی و مداخلات تخصصی در راستای پیشگیری از وقوع آن با حضور رضا کریمی صالح معاون امنیتی سیاسی فرمانداری، مسئولین شهرستان، ابوالفضل کرمانی سرپرست بهزیستی شهرستان، الهام تکلو کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی در فرمانداری شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان پردیس با تاکید بر برنامه های آگاه سازی توسط دستگاه های متولی این امر، لزوم انجام مداخلات تخصصی و انجام مشاوره توسط تیم اورژانس اجتماعی را از اقدامات فوریتی بر شمرد و بر تشکیل بانک اطلاعات یکپارچه و کمک مسئولین شهری تاکید داشت.

کرمانی سرپرست بهزیستی شهرستان پردیس در ادامه افزود: خودکشی یک پدیده نابهنجار و ضد اجتماعی است و به عنوان یکی از مشکلات و نگرانی های بهداشت عمومی مطرح می باشد.

وی گفت: خودکشی نوعی آسیب چند بعدی رفتار است که عوامل متعددی در بروز آن دخیل می باشد و عوامل مستعد کننده خودکشی فضای مجازی، عمل نکردن به آموزه های دینی، اختلالات روانی، نداشتن مهارت سازگاری، مصرف مواد مخدر و محرک، و نداشتن مهارت کنترل خشم را بیان داشت. شایان ذکر است، در پایان جلسه مقرر شد، کارگاه های آموزشی و سایر مهارتهای زندگی برای پیشگیری از اقدام به خودکشی برای سنین مختلف با کمک ادارات شهرستان از جمله آموزش و پرورش صورت گیرد.

کد خبر 68710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد