در رسانه| طراحی نقشه جغرافیای سالمندان در اصفهان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به جمعیت شهرهای دوستدار سالمند دنیا، از طراحی نقشه جغرافیای سالمندان در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایسنا مسعود مهدویان‌فر امروز (پنج‌شنبه، ۳ آذرماه) در نشست تخصصی محیط دوستدار سالمند، اظهار کرد: استاندار اصفهان در راستای حمایت از سالمندان بر تنظیم برنامه‌ای تاکید دارد تا این برنامه برای تبدیل فضای شهر به محیط دوستدار سالمند در شورای حمایت استان پیگیری شود. تاکنون دو جلسه از این شورا تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی افزود: در این راستا طراحی نقشه جغرافیای سالمندان در استان اصفهان را در دستور کار قرار دادیم که بر اساس این موضوع، برنامه ریزی‌ها را دقیق‌سازی می‌کنیم. باید بدانیم در کدام یک از شهرستان‌های استان سالمندان بیشتری زندگی می‌کنند تا فعالیت‌های بهتری را با همکاری دستگاه‌های دیگر برای سالمندان انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، در خصوص اقدامات اصفهان برای تبدیل به شهر دوستدار سالمند گفت: دستورالعمل محیط دوستدار سالمند برای عملیاتی شدن در حوزه عمرانی شهرداری اصفهان قرار دارد. اصفهان ۱۱۰ شهرداری دارد و قابل توجه است که طرحی تحت عنوان الگوی دوستدار سالمند در دستورالعمل این شهرداری‌ها قرار گیرد. در شهر اصفهان نیز باید با توجه به ضوابط و دستور العمل‌ها، توسعه محیط را اجرایی کنیم.

وی توسعه نهادهای معدنی و فعالان عرصه حمایت از سالمندان را قابل توجه دانست و گفت: یکی از عرصه‌های اصفهان رسیدگی به نهادهای مردمی است، ضمن اینکه امیدواریم طرح حمایت از سالمندان را در محلات هم توسعه ببخشیم.

مهدویان‌فر خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نیازسنجی سالمندان اقداماتی انجام داده که نتیجه آن در شورای حمایت استان مدنظر قرار گرفته است. امیدواریم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود، همکاری‌های بین بخشی را توسعه دهیم و با دستگاه‌های مسئول، گفتمان مشترک و خدمات اشتراکی را به اقشار مختلف از جمله سالمندان ارائه دهیم.

نیاز جدی اصفهان به محیط دوستدار سالمند

سعید امامی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست، با اشاره ویژگی‌های شهر دوستدار سالمند، اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌عنوان نهادی که نقش جدی در اجرای محیط حمایت از سالمندان بر عهده دارد در این نشست حضور پیدا کرده تا نقش آفرینی کند و بتواند در آینده با همت بیشتر به مسیر خودش ادامه دهد.

وی با اعلام اینکه محیط دوستدار سالمند نیاز جدی شهر اصفهان است، افزود: شاید اکنون اهمیت موضوع توجه به سالمندان چندان هویدا نباشد، اما در آینده‌ای نزدیک این موضوع اهمیت خودش را نشان خواهد داد و مدیران به این فکر می‌افتند که پرداختن به این موضوع را جزو اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند.

امامی خاطرنشان کرد: "اصفهان، شهر زندگی" شعاری بود که تحقق آن در دوره جدید مدیریت شهری به‌عنوان یک هدف اصلی در نهادهای شهری مطرح شد و معاونت اجتماعی شهرداری دستیابی به شاخص‌های اصلی شهر زندگی را جزو اهداف اصلی خودش می‌داند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، توضیح داد: شهر زندگی، شهری است که چهار جریان زندگی شهری، در آن بسترسازی شده باشد و آن چهار جریان تحت عنوان‌های حرکت، سکون، تفریح و اظطراب هستند که برای زیست شهر مطرح می شوند. شهر زندگی شهری است که بتوانند نیازهای زندگی شهری را در این چهار عرصه به درستی مرتفع کند.

به گزارش ایسنا، وی اطهار کرد: همچنین شهر دوستدار سالمند شهری است که برای سالمندان مناسب‌سازی شود و توانایی رویارویی سالمندان را با استرس افزایش دهد و تاب‌آوری اجتماعی سالمندان را بالا ببرد.

کد خبر 68664

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد