آموزش 570 نفر از بانوان یزدی در طرح خودمراقبتی بهزیستی

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های بهزیستی استان یزد؛ از آموزش 570 نفر از بانوان 40-13 سال یزد در طرح خود مراقبتی بهزیستی خبر داد.

فاطمه محمدی؛ طرح خود مراقبتی زنان را فعالیتی هدفمند دانست و گفت: این با تاکید بر کرامت انسانی و در راستای ارتقاء آگاهی و دانش و عزت نفس بانوان و دختران در دامنه ی سنی 18-13 سال انجام می شود.
وی با بیان اینکه خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است؛ اظهار داشت: هر فردی می تواند برای سلامت خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات خودمراقبتی انجام دهد.
کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های بهزیستی استان یزد در ادامه افزود: افراد در این فرایند آموزشی می توانند ترکیبی از رویکردها را برای تغییر سبک زندگی و افزایش مهارت های فردی و افزایش کارایی خود بیاموزند که منجر به حفظ سلامت خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه می شود.
وی تصریح کرد: طرح خود مراقبتی بهزیستی با آموزش کشوری 19 تسهیلگر استان به همراه کارشناسان پیشگیری بهزیستی شهرستان ها از مهرماه سالجاری در آغاز و تاکنون ادامه دارد.
گفتنی است؛ 27 آبان ماه لغایت 3 آذرماه سال جاری به عنوان هفته خودمراقبتی با شعار " خودمراقبتی گام اول سلامت" در نظر گرفته شده است.
 

کد خبر 68638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد