طرح پازک در محلات پر خطر قزوین آغاز شد

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین از آغاز اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان) در پنج محله از شهرهای مختلف استان به منظور کاهش معضلات و اثرات منفی اعتیاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی با اعلام این خبر افزود: طرح یاد شده در مناطق پر خطر استان‌ و به منظور پیشگیری از مصرف موادمخدر در بین زنان و کودکانی که در خانواده دارای یک فرد معتاد هستند، اجرایی می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: طرح یاد شده در پنج محله از شهرهای مختلف استان شامل عصمت آباد بویین زهرا، مهدیه آبیک، سید جمال الدین تاکستان و نواب قزوین کلید خورده است که امیدواریم به اثرات مثبتی در سطح جامعه منجر بشود.

غلامرضایی با بیان اینکه گروه مخاطب این طرح زنان و کودکان هستند،افزود: این افراد در صورت وجود فرد دارای اعتیاد در خانواده خود در معرض این خطر و بلای خانمان سوز هستند و تلاش داریم تا با اجرای طرح یاد شده آنان را از این آسیب مصون نگه داریم.

این مسوول یادآور شد: برنامه پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان با عنوان توانمند سازی زنان دارای همسر معتاد در محلات منتخب با آموزش بسته‌های آموزشی توسط مربیان دوره دیده در محلات آسیب پذیر شهرها در شهرستان های مختلف اجرا می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: در این طرح، دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان و کودکان در محلات حاشیه نشین خصوصاً برای زنان دارای همسر معتاد به مدت ۶ هفته ( هر جلسه یک ساعت) با حضور مربیان آموزش دیده برگزار می‌شود.

غلامرضایی در ادامه، ارتقای سطح آگاهی و کاهش عوامل خطر گروه هدف طرح در برابر اعتیاد را از اهداف کلی و توانمندسازی بانوان دارای همسر معتاد را از اهداف اختصاصی این طرح برشمرد و گفت: گام های لازم برای اجرای این طرح نیز شامل انتخاب محله آسیب خیز، تدوین شناسنامه محله با مشارکت اجتماعی، آموزش مربی ویژه برنامه تحت پوشش برنامه پازک، شناسایی گروه مخاطب به تناسب طرح (زنان دارای همسر معتاد) و اجرا و ارزیابی برنامه پازک است.

وی با بیان اینکه طرح هایی مانند پازک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی منجر می شوند و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد جامعه دارند،اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اجرای چنین طرح هایی از اولویت های سازمان بهزیستی به شمار می رود

کد خبر 68634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد