شیرخوارگاه‌ها در سراسر کشور نوسازی و تجهیز می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور در اولین نشست قرارگاه جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح اقدامات این سازمان در زمینه قانون جوانی جمعیت، گفت: براساس ماده ۲۳ قانون جوانی جمعیت شیرخوارگاه‌ها در سراسر کشور نوسازی و تجهیز می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین نشست قرارگاه جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تشکیل مستمر نشست‌های این قرارگاه تأکید و دستورات ویژه‌ای برای تسریع در اجرای این قانون صادر کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند نگاه جهادی است، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های این وزارتخانه باید با پیوست جوانی جمعیت تهیه و تدوین شود.

وی با یادآوری لزوم اجرای قانون در تمامی حوزه‌ها و سازمان‌های تابعه و شرکت‌های وابسته بر هم‌افزایی و اقدام مشترک با نهادهای انقلابی و هماهنگی کامل با دولت و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

مرتضوی بر لزوم پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت واقع‌بینانه تأکید کرد و افزود: مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه با رویکرد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری شود.

مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تدوین برنامه هفتم توسعه

«امیرحسین بانکی‌پور فرد» رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی در این نشست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجموعه مهم در اجرای قانون جوانی جمعیت یاد کرد و گفت: کارگروهی برای تدوین احکام در حوزه جمعیت در برنامه هفتم توسعه تشکیل شده است که لازم است وزارت رفاه در این موضوع ورود جدی داشته باشد.

لزوم انجام کار رسانه‌ای و فرهنگی در حوزه جمعیت

«سیداحمد عبودتیان» دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به بدنه مدیریت کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم از آن با عنوان فرصتی برای تحقق سیاست‌های جمعیتی یاد کرد و بر لزوم تولید محتوا در قالب‌های مختلف هنری و رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی در این حوزه تأکید کرد.

هدف از تشکیل قرارگاه جمعیت در وزارت کار و اقدامات تحولی و رفع موانع

«محمد چکشیان» معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت فلسفه تشکیل قرارگاه را هماهنگی، هم‌افزایی و تجمیع منابع و امکانات وزارت در این حوزه دانست و اقدامات تحولی و رفع موانع را از کارکردها و اهداف قرارگاه برشمرد.

تشریح اقدامات سازمان بهزیستی کشور در زمینه قانون جوانی جمعیت

«علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز اقدامات این سازمان را در زمینه قانون جوانی جمعیت تشریح کرد و گفت: ماده ۲۳ این قانون به تکالیف سازمان بهزیستی اشاره دارد که بر همین اساس شیرخوارگاه‌ها در سراسر کشور نوسازی و تجهیز می‌شوند.

ظرفیت‌های بسیج کارگران و کارخانجات پای کار اجرای قانون جمعیت

«حمیدرضا الله بداشتی» مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل بسیج به عنوان بزرگترین تشکل مردمی و انقلابی و نقش بسیج در تحولات جامعه کارگری کشور بر آمادگی گروه‌های جهادی و شبکه بزرگ حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج کارگران و کارخانجات در ایفای نقش جدی در حوزه جمعیت از طریق فرهنگ‌سازی در قالب جهاد تبیین، جهاد خدمت‌رسانی و جهاد امیدآفرینی تأکید کرد.

جوانی جمعیت پشتوانه پایداری سازمان تأمین اجتماعی

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در این نشست، جوانی جمعیت را پشتوانه پایداری سازمان‌تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: طرح بیمه اجتماعی فراگیر خانواده ایرانی با رویکرد جوان‌سازی جمعیت اجرا شد؛ بر اساس قانون جوانی جمعیت مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.

فعالیت ۳۳۷ مشاور امور خانواده و بانوان وزارت رفاه در سراسرکشور

«نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده نیز در این نشست از فعالیت ۳۳۷ مشاور امور خانواده و بانوان در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.

یادآوری می‌شود، در این نشست همچنین «داریوش ابوحمزه» معاون رفاه اجتماعی، «سیدمحمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع، «سجاد طاهری» معاون بیمه‌ای، هماهنگی و امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و «پدرام کرباسیان» مشاور وزیر در امور جمعیت گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در موضوع جمعیت را ارائه کردند.

کد خبر 68574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =