تبدیل هیات ها به شرکای اجتماعی بهزیستی و استفاده از خدمات داوطلبانه و مردمی آنها جهت توانمندسازی جامعه هدف

هیات ها می توانند به شرکای اجتماعی بهزیستی تبدیل شده و در زمینه های فکری و معنوی خانواده بزرگ بهزیستی اعم از کارکنان و جامعه هدف را ارتقاء دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در نشست آنلاین با مدیرکل واعضای شورای اداری بهزیستی چهارمحال و بختیاری

بر لزوم استفاده از ظرفیت بالای هیات ها در راستای توانمندسازی جامعه هدف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی دوست در این نشست که به صورت آنلاین با حضور مدیرکل، اعضای شورای اداری و کارشناسان شهرستانها برگزار شد، کارکرد اجتماعی هیات ها را علاوه بر کارکرد مذهبی و تقویت اعتقادات مذهبی ابراز کرد و افزود: هدف از تشکیل هیأت های اجتماعی، انجام خدمات داوطلبانه و مردمی و توانمندسازی جامعه هدف است که لازمه شروع کار؛ تشکیل حداقل یک هیأت اجتماعی در هر شهرستان بوده و بهزیستی دراین میان نقش تسهیل گر و بسترساز را ایفا خواهد نمود.

سرپرست دفتر فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: این هیاتها با مدیریت خود افراد جامعه هدف بهزیستی اداره می شود و فعالیت آنها از صرف مسائل فرهنگی به حوزه های اجتماعی، آموزشی و توانمند سازی تسری می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج؛ گفت: هر جا جایگاه معنویت پر رنگ بوده است پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش داشته است و افراد متدین سلامت روان بیشتری داشته اند.

نصیری با اشاره به ظرفیت بالای هیات ها، افزود: مساجد به عنوان پایگاههای مردمی که می توانند در تمامی موارد ساری و جاری باشند نقش بسزایی در دستگیری از افراد نیازمند به ویژه جامعه هدف بهزیستی دارند و سازمان بهزیستی می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی هیات در راستای توانمندسازی جامعه هدف گام بردارد.

کد خبر 68561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد