اولین نشست تخصصی کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی طرح تحکیم بنیان خانواده برگزار شد

در دومین گام طرح برنامه تحکیم بنیان خانواده که از ۲۱ آبان ماه سالجاری در سطح استان تهران شروع شده است، اولین نشست تخصصی کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی کارشناسان دفاتر مشاوره و امور روانشناختی در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان تهران در ادامه سلسله جلسات دومین  دوره برنامه تحکیم بنیان خانواده که از آبان ماه سالجاری در سطح استان تهران در حال برگزای است،  نشست تخصصی کارشناسان دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با حضور معاونت مربوطه و تمامی کارشناسان دفاتر مشاوره و امور روانشناختی استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران برگزار شد.

علیرضا محمدی معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان تهران ضمن خیر مقدم و  تشکر از حضور تمامی کارشناسان دفاتر مشاوره و امور روانشناختی در این نشست بیان داشت : خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه و اولین نهاد اجتماعی، یکی از اصلی ترین بنیان‌های جامعه مورد توجه گروه‌های مختلفی است، از این رو آسیب اجتماعی ریشه در خانواده دارد. این نهاد باید نهادی قوی و اثرگذار باشد. از جمله مسائل خانوادگی که احصا شده است می‌توان به مسئله افزایش آمار طلاق، افزایش سن ازدواج، اخلاق جنسی، مواد مخدر و پیامدهای آن در خانواده، صله رحم، فرزندآوری، همسر داری، تربیت فرزند، سنت‌های اشتباه، فضای مجازی و معیشت اشاره کرد. پس یکی از دلائل برگزاری این دوره و نشست ها داشتن خانواده هایی است که پایداری بیشتری داشته باشند. تحکیم بنیان خانواده برای این است که بدانیم چطور پایداری خانواده بایستی حفظ شود.

اولین نشست تخصصی کارشناسان دفتر مشاوره و امو روانشناختی طرح تحکیم بنیان خانواده برگزار شد

این مقام مسئول گفت: در سلسله بازدید ها و واکاوی انجام شده  از کلاس  و کارگاههای آموزشی  برنامه بهبود و مراقبت روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی مشترک (تحکیم بنیان خانواده) و تربیت مربی ( T.O.T)  برنامه بهبود و مراقبت روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی مشترک تحت عنوان " زندگی خانواده "  که در سطح استان تهران در حال انجام است  انتظار میرود در نهایت و جمع بندی  اقدام موثری در زمینه حل مشکلات زوج‌های جوان و گروه های طرح با برگزاری این دوره های اموزشی رقم بخورد .

محمدی تصریح نمود:  تحکیم بنیان خانواده و صیانت از کانون خانواده مهم ترین راه صیانت از سلامت جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی است. آرامش و امنیت در یک جامعه نتیجه ازدواج سالم و محیط ارام بخش خانواده است  از آن جای که ازدواج عامل پیدایش خانواده است،  تاخیر و عقب افتادنش باعث تاخیر در پیدایش و شکل گیری خانواده های جدید استو این  موضوع  قابل اهمیتی برای بررسی می باشد. ایجاد امنیت روانی یکی از لازمه‌های استمرار روابط زناشویی سالم، داشتن تعهد و وفاداری، اعتماد، انصاف، صمیمیت، پذیرش متقابل، سعه صدر و تفاهم است که  به اهمیت نقش  و جایگاه همکاران مشاور  و روانشناس در ایجاد این بستر اشاره دارد.

در ادامه نشست طرح تحکیم بنیان خانواده، طرحهای پیش از ازدواج و زندگی خانواده، غربالگری اضطراب، طرح کنترل و کاهش طلاق، طرح محب و مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی از سوی  کارشناسان ستادی مطرح و مورد نقد و بررسی قرارگرفت. و به سئوالات  متعدد و مختلفی پاسخ دادند.

مشکلات و چالش های اجرای دوره آموزشی وکارگاه های مربوطه در شهرستانهای استان تهران از سوی کارشناسان شهرستان مطرح و نسبت به اجرای مطلوب  و اثر بخش طرح راهکار های عملی و راهبردی اتخاذ شد.

کد خبر 68543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد