پیشوا| برگزاری دوره آموزشی خدمات اورژانس اجتماعی

دانش آموزان مدارس ابتدایی منا مهدیزاده شهرستان پیشوا با هدف پیشگیری از کودک آزاری تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت فرا رسیدن روز پیشگیری از منع خشونت علیه کودکان، به همت اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا دوره آموزشی تعریف و انواع کودک آزاری و آشنایی با خدمات و شماره ۱۲۳ در مدرسه ابتدایی منا مهدیزاده ویژه دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

نجمه اسماعیلی رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا در این خصوص گفت: کودک آزاری عبارت است از استفاده عمدی از قدرت، زور، تهدید و یا نیروی جسمانی علیه کودک توسط یک فرد و یا یک گروه که به سلامتی، حیات، رشد و عزت نفس کودک لطمه می زند و یا احتمال صدمات بعدی را افزایش می دهد.                              

وی در خصوص  انواع سوء رفتار با کودک اظهار داشت: کودک آزاری جسمی به معنی استفاده عمدی از قدرت فیزیکی در برابر کودک که نتیجه آن به احتمال زیاد آسیب به سلامتی، ‌ تهدید حیات، نقص تکامل یا عزت نفس کودک است. اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: کودک آزاری  ممکن است به شکل های سوزاندن، لگد زدن، پرت کردن، کتک زدن، مشت زدن و یا سایر اشکال خشونت باشد که منجر به آسیب به کودک شود و کودک آزاری جنسی؛ به معنی تماس بین فرد بالغ و کودک که معمولاً با اعمال زور، فریب و اغوا کردن، قربانی انجام می­ شود.

کودک آزاری عاطفی؛ به معنی الگویی از مراقبت و پرورش کودک که در آن والدین یا مراقبین، محیط عاطفی مناسبی را برای رشد و تکامل کودک فراهم نمی آورند.
 

کد خبر 68469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد