بندرعباس | برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان بندرعباس

در راستای پیشگیری از تبعات و سوء مصرف مواد مخدر و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از آن در جامعه جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر در فرمانداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست محمد مرودی فرماندار بندرعباس و با حضور نرگس منتظری تختی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با دستور کار ساماندهی وضعیت نگهداری معتادین زن در مراکز اقامتی ترک اعتیاد و اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری ،کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و بیان مسائل و مشکلات اعتیاد زنان در مناطق پرخطر شهرستان بندرعباس در محل سالن کنفرانس این فرمانداری برگزارشد.

فرماندار بندرعباس در این نشست ضمن مهم خواندن پیشگیری از اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مهم گفت: علل و عوامل گرایش به اعتیاد و متغیرهایی که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار هستند باید کنترل شود، امروز نهادهای فرهنگی با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند اگر هماهنگ عمل نکنند هر روز آسیب ها بیشتر خواهد شد .

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد و اقشار مردم، همچنین فضای مجازی، رسانه ها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

وی یکی دیگر از آفت های حوزه اعتیاد را بخشی و جزیره ای نگریستن فعالیت ها دانست که منجر به هدررفت منابع و عدم کارآیی می شود اما با تشریک مساعی و هم افزایی مابین دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان به نتایج مطلوب و اثربخشی رسید.

محمد مرودی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد : اعتیاد زنان به مواد مخدر بزرگترین ضربه به کانون خانواده است که عواقب و اثرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت که دستگاههای متولی باید با همدلی و همکاری در این حوزه اقدامات و فعالیتهای تاثیر گذار داشته باشند .

 صفورا دریا پیمای هرمزی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر مراکز ترک اعتیاد بانوان در سطح شهرستان و خدمات و اقدامات مورد ارائه به این گروه از جامعه هدف پرداخت .

شایان ذکر است|: سایر اعضاء شرکت کننده در این نشست پیرامون دستور کار جلسه به بحث و تبادل نظر با یکدیگر و ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداختند.

کد خبر 68419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد