در رسانه | طرح سی بی آر بازگشت توانخواهان را به جامعه فراهم می کند

اتحادخبر: آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر در گفتگو با خبر نگار واحد روابط عمومی بیان داشت : اجرای "طرح سی بی آر" زمینه بازگشت توانیابان را به جامعه فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از اتحاد خبر ، آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر با اشاره به زمینه‌های فعالیت بهزیستی در راستای کمک به توانیابان و جامعه هدف، ابراز کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه و مبتنی بر رویکرد چند بخشی است تا از ظرفیت و پتانسیل‌های فرد معلول ، خانواده معلول ، جامعه و نهادهای دولتی و نیز بخش خصوصی جهت توانمند سازی معلولین در همه زمینه‌های زیستی ،روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده گردد.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، درصدد گسترش بیشتر سی بی آر در روستاها و مناطق حاشیه شهری هستیم، تصریح کرد: این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان زیر پوشش بهزیستی در سطح روستاها، و مناطق شهری با همکاری تسهیل‌گران محلی ، بهورزان ، دهیاران، مراکز مثبت زندگی و سایر گروه‌های اجتماعی اجرا می‌شود که از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۱/۸۷۶/۶۰۰/۰۰۰ریال جهت امر اشتغال زایی و دیگر برنامه ها برای این عزیزان اختصاص داده شده است .
وی ضمن تقدیر از همکاری های مستمر تسهیلگران در بخش روستایی که در زمینه (سی بی آر) در بخش مرکزی و چغادک که با مجموعه بهزیستی شهرستان بوشهر داشتند افزود: با رایزنی که از طریق تسهیلگران با مددجویان و خانواده های تحت پوشش قرار گرفت توانستیم اعتبارات خوبی در زمینه اشتغال در قالب تسهیلات ارزان قیمت در زمینه ایجاد مشاغل خانگی، دامداری، خیاطی، شیرینی پزی و راه اندازی گلخانه، مناسب سازی، ساخت و تعمیر مسکن از طریق جلب مشارکتهای مردمی، هزینه های درمانی ، تهیه لوازم ضروری منزل و کمک هزینه ازدواج با همکاری بنیاد برکت اقدامات لازم صورت بگیرد.
منوچهری در ادامه به همکاری های مستمر تسهیلگران و مراکز مثبت زندگی در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: با همکاری و همیاری این عزیزان و خیرین گرامی در شهرستان بوشهر توانستیم توزیع بسته های بهداشتی، توزیع غذای گرم، ذبح گوشت قربانی و خرید لوازم التحریر را در بین خانواده های نیازمند داشته باشیم.
مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با دهیاران و تسهیلگران و جهت ایجاد روحیه ، نشاط بین خانواده های تحت پوشش در نظر داریم نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی در بخش مرکزی به میزبانی روستای چاهکوتاه این برنامه را برگزار کنیم که امید به خدا تاریخ برگزاری این مسابقات اعلام خواهد شد.
آرزو منوچهری اضافه کرد: با توجه به بازخورد مثبت این طرح در روستاها در مناطق شهری شهرستان بوشهر هم این طرح به اجرا در آمده که با همکاری خوب و مستمر مراکز مثبت زندگی توانستیم دوره های آموزشی مهارت های زندگی، پیشگیری از خودکشی، مشاوره های گروهی، ژنتیک ، تسهیلات خود اشتغالی و همچنین توزیع بسته های مواد غذایی و .... با همکاری بنیاد مستضعفان و خیرین برای خانواده های تحت پوشش صورت پذیرد.

کد خبر 68393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد