افراد پشت‌نوبت دریافت مستمری واجد شرایط تا پایان ۱۴۰۰ تحت پوشش قرار گرفتند

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از افراد همچنان پشت نوبت هستند، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ به لطف خدا و همراهی دولت و مجلس توانسته‌ایم افرادی که پشت نوبت دریافت مستمری و واجد شرایط دریافت بوده‌اند را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر افراد پشت نوبت دریافت مستمری هستند، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ به لطف خدا و همراهی دولت و مجلس توانسته‌ایم افرادی که پشت نوبت دریافت مستمری و واجد شرایط دریافت بوده‌اند را تحت پوشش قرار دهیم. در حال حاضر نیز تعدادی از افراد همچنان پشت نوبت هستند.

وی با اشاره به افزایش مستمری افراد تحت پوشش، ادامه داد: همه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی تحت عنوان مستمری بگیر هستند مشمول افزایش این ۳۰ درصد شده و در مبلغ مستمری که برایشان پرداخت می‌شود اعمال خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع مناسب‌سازی دستگاه‌های مختلف اعلام خواهند شد، تصریح کرد: جلسات کمیته مناسب‌سازی با ریاست وزیر کشور به طور مرتب برگزار می‌شود ما نیز مسئولیت دبیری این جلسه را برعهده داریم. استانداران نیز در استانها جلسات متناظر را برگزار کرده و دستگاه‌ها را مکلف به انجام اقدامات مناسب‌سازی می‌کنند.

قادری خاطرنشان کرد: در زمینه مناسب‌سازی ما نیاز به یک فرهنگ عمومی داریم و باید بدانیم که مناسب‌سازی صرفا رمپ، کارهای عمرانی و عملیاتی نیست بلکه موضوعات هوشمندسازی و ارائه سامانه‌های مناسب برای همه افراد دارای معلولیت باشد یعنی یک فرد دارای محدودیت بتواند حضور موثر در جامعه داشته باشد.

وی گفت: یکی از موضوعات مناسب‌سازی ما برای افراد کم شنوا و ناشنوا این است که از مترجم استفاده کنیم یعنی مشخصا ارتباط را برقرار کنیم. مناسب‌سازی نیاز به یک عزم ملی و اراده و فرهنگ عمومی دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در این زمینه حتما باید شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها این اراده را داشته باشند تا در ذیل مسئولیت و وظایف خودشان بخشی از فضاهای تفریحی، مجموعه‌های تفریحی مانند شهربازی‌ها را مناسب‌سازی کنند. بخشی از این اقدامات در کشور توسط شهرداران خوش فکر مانند شهردار مشهد در حال انجام است و چند پارک را در این زمینه مناسب‌سازی کرده اند.

کد خبر 68386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =