در رسانه |پیاده راه های همدان برای عبور و مرور توانیابان، مناسب سازی شوند

همدان- رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: اوضاع پیاده‌راه‌های همدان مطلوب صددرصدی نیست و گلایه‌های بسیاری از عدم مناسب‌سازی برای توانیابان و ورود موتورسیکلت‌ها وجود دارد.

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت پیاده راه‌های همدان اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان شاهد تلاش‌های مناسبی از سوی پیمانکار و شهرداری همدان هستیم اما اوضاع پیاده‌راه‌های همدان مطلوب صددرصدی نیست و گلایه‌های بسیاری از عدم مناسب‌سازی برای توانیابان و ورود موتورسیکلت‌ها وجود دارد

وی با اشاره به اینکه برای آینده پیاده‌راه طرح‌هایی نیز در حال آماده‌سازی است، اضافه کرد: انتقال بار ترافیکی دو پیاده‌راه بوعلی و اکباتان به چهار خیابان دیگر یکی از مسائل و مشکلات موجود در رینگ اول همدان محسوب می‌شود چراکه در این زمینه شاهدیم که چهار خیابان دیگر همدان به پارکینگ تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه این وضعیت سنخیتی با بحث گردشگری، زیبایی شناختی و همدان زیبا ندارد، اضافه کرد: در این راستا نه تنها باید به بحث‌های ترافیکی توجه شود بلکه باید مطلوبیت فضا هم در نظر گرفته شود؛ چراکه مطلوبیت فضا در چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) به واسطه دود، حضور خودروها و اتوبوس‌ها به هم خورده است که زیبنده شهر همدان نیست.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه راه حل کاهش بار ترافیکی در چهار خیابان مذکور، تقویت حمل و نقل سبک انفرادی است، افزود: اگر سالیانه ۱۰ درصد از حضور اتوبوس‌ها و خودروها در این خیابان‌ها کاسته شود، می‌توان شاهد نتایج مطلوبی بود.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های پیاده راه سازی همدان در راستای انسان محوری در رینگ مرکزی شهر بود بدین ترتیب باید این امر محقق شود.

کد خبر 68361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد