۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

مدیریت بحران و ظرفیت سازی اجتماعات محلی در بهزیستی فارس

تشکیل همزمان شورای اداری و شورای معاونین
مدیریت بحران و ظرفیت سازی اجتماعات محلی در بهزیستی فارس

کارگاه مدیریت بحران و ظرفیت سازی اجتماعات محلی با حضور مدیر کل اعضای شورای معاونین مدیران و روسای بهزیستی های سراسر استان فارس تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

عبدالرحمن سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس گفت: این کارگاه به منظور اجرای پدافند غیرعامل و آمادگی بهزیستی فارس جهت مواجهه با بحران به منظور آموزش ۷۵ نفر از کارشناسان مسئول تیم‌های فوریتی محب بهزیستی و مدیران و روسای بهزیستی های سراسر استان دستگیرشد. محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس نیز در تشریح عملکرد تیم های بهزیستی فارس گفت :در حال حاضر ۲۸ تیم فوریتی محب( طرح مشاوره و حمایت روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت ) در سراسر استان فعال هستند. تیم‌های فوریتی محب به ارائه خدمات آموزشی - روانشناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و یا انسان ساخت آسیب دیده اند می پردازد. اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت روان در محله ها جهت آشنایی با بحران های اجتماعی و نحوه مواجهه با بحران ها بخشی از عملکرد تیم های محب است .

او در ادامه افزود اعضای تیم محب همگی افراد متخصص هستند . پس از بروز حادثه و بحران کارشناسان مربوطه در محل حادثه به انجام غربالگری و خدمات مشاوره‌ای اولیه به افراد آسیب دیده می پردازند ودر صورت نیاز به دریافت خدمات مددکاری و مشاوره افراد را به مراکز مشاوره تحت نظارت ارجاع می دهند .

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین گفت در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) نیز تیم محب بهزیستی در ساعت اولیه حادثه در بیمارستان محل بستری مجروحین حضور یافت و به خدمت رسانی پرداخت و این اقدامات همچنان ادامه دارد .

هوشیار اظهار داشت این کارگاه آموزشی جهت حفظ آمادگی تیم های محب بهزیستی فارس جهت مواجهه با بحران تشکیل گردید و اعضای شورای معاونین و شورای اداری بهزیستی فارس در حاشیه این کارگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتها/فاطمه رضایی

کد خبر 68332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد