در رسانه| محدویت معلولان اقدامات با ارزش آنان را در جامعه متوقف نکرده است

زنجان - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: معلولان مایه افتخار و تارک سازمان بهزیستی هستند و محدودیت موجب توقف حضور آنها در جامعه نشده است بلکه مایه افتخار کشور شده اند که فعالیت در عرصه هنری از جمله آن به شمار می‌رود.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، علی قادری روز چهارشنه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای فراد دارای معلولیت " طلوع " در زنجان با قدرانی از هم اندیشی و همسویی دستگاههای بین بخشی و افرادی که نگاه هنر ورز و هنرمندی در این عرصه داشته اند افزود: پنج استان کشور در این جشنواره حضور به هم رسانده و حماسه ای در این حوزه آفریدند.
وی با اشاره به اینکه این قشر بدون توجه به محدودیت خود در عرصه های هنری، ورزشی و علمی فعال هستند، گفت: همه ساله به واسطه یک رویداد جهانی و بین المللی در کشورمان تلاش می کنیم که وظیفه شرعی و اصلی خود را برای حضور موثر افرا دارای معلولیت در اجتماع فراهم کنیم.
قادری با بیان اینکه روز گرامیداشت افراد دارای معلولیت " ۱۲ آذر " بهانه و فرصتی است که بیشتر به جریان حقوق آنان در جامعه فکر کنیم، اضافه کرد: این فرصت خوبی برای مسوولان و دست اندرکاران حاکمیت و تصمیم سازان است تا آحاد جامعه را به این مهم جلب کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد که ششمین جشنواره و خروج آن به عنوان یک رفتار خود منتشر شونده در کشورمان دیده و شنیده شود و افراد معلولی که در منزل مانده و به توانایی های خود باور ندارند وارد عرصه های مختلف شوند و جامعه نیز از ظرفیت آنان به عنوان یک کانون استعدادیابی و ارزش گذاری استفاده کند.
وی اظهار داشت: در جشنواره "طلوع" افراد معلول با کارهای هنری خود همه روزه طلوع می کنند و با وجود محدودیت های بوجود آمده بر اساس حکمت خداوند با عدالت رفتاری مواجه می شوند.
قادری گفت: این همت و دانایی بطور قطع موجب ارتقا و انتشار بیشتر رتبه های علمی، فرهنگی و ورزشی خواهد شد و هزاران استعداد و مهارت خواهد داشت.
وی با اشاره  اینکه سازمان بهزیستی تلاش می کند ظرفیت جدیدی از حداکثر توانایی در بین گروههای هدف  خود ایجاد کند، اظهار داشت: تلاش می کنیم شرایطی را مهیا کند تا مطالبه گری و پرسشگری خود را نسبت به انجام قوانین موضوعه در قانون جامع افراد دارای معلولیت به کار گیریم.
رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: معلولان باید تلاش کنند با هم افزایی و همسویی شرایطی مهیا شود تا این ظرفیت های بی بدیل استانی سرآغازی برای برنامه و رویدادهای بهتر بعدی برای آنان باشد.

کد خبر 68318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد