در رسانه| معلولیت نباید موجب توقف افراد شود

ایسنا/زنجان رئیس سازمان بهزیستی گفت: هفته گرامی‌داشت افراد دارای معلولیت بهانه‌ای است که بیشتر به حقوق افراد دارای معلولیت بیندیشیم.

علی‌محمد قادری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع)، اظهار کرد: افراد دارای معلولیت مایه افتخار سازمان بهزیستی هستند. این محدودیت موجب توقف در حضور موثر آنان در جامعه نشده و نباید شود. این قشر همواره مایه افتخار کشور هستند و افتخارات زیادی برای میهمن اسلامی کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر طلوع، افزود: زمانی که خروجی ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در اقلیم‌های مختلف کشور منتشر شود، شاید بتوانیم افرادی که در منزل هستند و باور به استعداد خود ندارند را از این طریق جذب کرده و از ظرفیت آنها به عنوان کانون استعدادیابی و ارزش‌گذاری برای فعالیت آنها داشته باشیم. همچنین این همت و دانایی قطعا باعث انتشار بیشتر اخبار مرتبط با کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی خواهد شد و هزاران استعداد را شکوفا خواهد کرد.

قادری با بیان اینکه «طلوع» یعنی افراد دارای معلولیت هر روز طلوع می‌کنند و قطعا هیچ غروبی نخواهند داشت، گفت: براساس حکمت خداوند محدودیت‌هایی در زندگی آن‌ها به وجود آمده که خداوند با عدالت خود آن را جبران خواهد کرد. آنچه که امروز می‌توانیم بگوییم این است که بهزیستی تلاش می‌کند تا ظرفیتی از حداکثر استعداد شما ایجاد و شرایطی فراهم کند تا پرسشگری نسبت به قوانین افراد دارای معلولیت ایجاد شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه زنجان در سال‌جاری میزبان چندین مورد جشنواره مختلف همانند جشنواره آش بود که فضایی از شور و نشاط را در دل مردم استان ایجاد کرد و آمادگی برای میزبانی از جشنواره‌های مختلف را داریم، عنوان کرد: برگزاری جشنواره مخصوصا در زمینه‌های هنری بستر شکوفایی و بالندگی بیش از پیش افراد را فراهم می‌کند و در این فضا زمینه استعدادیابی نیز وجود دارد.

ابوالفضل رفیعی گفت: معلولیت به ظاهر یک ضعف جسمی است ولی مانع بزرگی نیست و موید این امر این است که بارها شاهد موفقیت‌های افراد دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف و اراده این افراد بوده‌ایم و آنها با تلاش مضاعف استعداد خود را نشان داده‌اند و بر محدودیت غلبه کرده‌اند و توانستند از بسیاری از انسان‌های فاقد صعف جسمی موفق‌تر باشند.

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای استعدادیابی و شکوفایی استعدادشان فراهم کنیم و در این راستا اجرای قانون جامعه معلولان و حمایت‌های را رصد می‌کنیم و سعی در اجرای قوانین در این حوزه به نحو مطلوب داریم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر معلولان «طلوع» در زنجان با بیان اینکه هنر نمایش و تئاتر در طول تاریخ نقش روشنگری و بیان دغدغه‌های جامعه داشته و بیدار کننده جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: در حوزه نویسندگی مشکل داریم و در این بخش باید بیشتر به فرهنگ بومی بپردازیم زیرا رسالت اصلی تئاتر این است که به روشنی دغدغه‌های مردم را مطرح و از این طریق صدایی برای پیگیری مطالبات مردمی باشد که با توجه بیشتر به نویسندگی و تقویت این حوزه می‌توانیم در کنار هنر این‌موضوع را به نحو احسن ادامه دهیم.

کد خبر 68312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد