در رسانه| طلوع، حرکت جدید برای افراد دارای معلولیت را به ارمغان می‌آورد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عنوان جشنواره تئاتر معلولین طلوع استان زنجان، گفت: طلوع، حرکت جدید برای افراد دارای معلولیت را به ارمغان می‌آورد و براساس حکمت خداوند محدودیت‌هایی در زندگی آن‌ها به وجود آمده که خداوند با عدالت خود رفتار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت طلوع، اظهار کرد: هر ساله به واسطه یک رویداد جهانی و بین‌المللی در کشور ضمن اینکه در همه اوقات برای حضور افراد دارای معلولیت در اجتماع تلاش می‌کنیم اما هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت مصادف با ۱۲ آذر بهانه‌ای است که بیشتر به حقوق افراد دارای معلولیت فکر کنیم و این فرصت خوبی است برای مسئولانی که تلاش می‌کنند روابط بین آحاد جامعه و افراد دارای معلولیت را به رسمیت بشناسند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: برگزیدگان ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در اقلیم‌های مختلف کشور باید بتوانند از ظرفیت افرادی که در منزل هستند و شاید باور به استعداد خود ندارند در قالب یک کانون استعدادیابی داشته باشند؛ لذا باید تلاش کنید تا با هم‌افزایی و هم‌سویی شرایطی را فراهم کنید تا از ظرفیت موجود در استان‌های خود نیز استفاده کنند.

وی، اضافه کرد: این همت و دانایی افراد دارای معلولیت قطعا باعث انتشار بیشتر رتبه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی خواهد شد و هزاران استعداد را شکوفا خواهد کرد.

قادری با اشاره به عنوان جشنواره تئاتر معلولین طلوع استان زنجان، بیان کرد: طلوع، حرکت جدید برای افراد دارای معلولیت را به ارمغان می‌آورد و براساس حکمت خداوند محدودیت‌هایی در زندگی آن‌ها به وجود آمده که خداوند با عدالت خود رفتار خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، اضافه کرد: آنچه که امروز می‌توانیم بگوییم این است که بهزیستی تلاش می‌کند تا ظرفیتی از حداکثر استعداد افراد دارای معلولیت ایجاد و شرایطی مهیا کند تا پرسشگری و مطالبه‌گری نسبت به اجرای قوانین با موضوع افراد دارای معلولیت صورت گیرد.

وی در خصوص افزایش تعداد مراکز نگهداری از کودکان دارای اختلال اتیسم، اظهار کرد: بخش توانبخشی بهزیستی برنامه مدونی برای افزایش مراکز روزانه و کمک به خانواده‌هایی که کودکان اتیسم دارند، دارد و باید به جهت شرایط نگهداری در منزل، آموزش، آگاه‌سازی و تسهیلات ورود این افراد به جامعه فراهم شود.

قادری، تصریح کرد: بهزیستی پروتکل‌های مشخصی برای اینکه بتواند از ضریب نفود در توانبخشی استفاده کند، دارد که برنامه جامعی است و درحال به روزرسانی هستیم تا بتوانیم پوشش حداکثری خدمات را داشته باشیم، اگر چه همیشه منابع محدود است ولی همکاران ما در تلاش هستند مراکزی تحت عنوان مراکز بینابینی ایجاد کنند که افراد بتوانند در مواقع ضروری عزیزان خود را در این مراکز در مدتی محدود مستقر کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: همچنین با توجه به شیوع زیاد بیماری اتیسم باید ظرفیت پژوهشی خاصی را ایجاد کنیم تا ضمن مراقبت از نرخ شیوع بالای این بیماری، بتوانیم ظرفیت اساسی برای مدیریت افرادی که شامل بیماری هستند، داشته باشیم.

کد خبر 68311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد