راهیابی تئاتر معلولین آذربایجان غربی به جشنواره کشوری

تئاتر معلولین آذربایجان غربی با عنوان "قدم نورسیده"به جشنواره کشوری تئاتر معلولین راه یافت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ششمین جشنواره منطقه ای طلوع با شرکت استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل و با حضور ۱۶ اثر و تعداد ۱۵۰ نفر از معلولین در گروه های جسمی_حرکتی، ناشنوایی، نابینایی، بیماران روانی مزمن و نانیسم  از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ آبان ماه برگزار شد که از ۱۶ متن نمایشنامه ارسالی آذربایجان غربی به جشنواره، ۱۳ متن نمایشی از شهرستان های ارومیه، نقده، شاهین دژ، بوکان، تکاب و خوی در مرحله بازبینی توسط داوران در استان داوری و ۳ گروه نمایشی انتخاب و به جشنواره راه پیدا نمودند. 

گفتنی است نمایش "قدم نورسیده"  گروه معلولین زن ناشنوا  از ارومیه -
نمایش" هتل پرنده "گروه معلولین جسمی حرکتی و معلولین کم توان ذهنی از مهاباد و نمایش" شاپرک" گروه معلولین  زن کم توان ذهنی از شاهین دژ ۳ نمایش منتخب بودند. 

در این جشنواره دوگروه تئاتر بنامهای" قدم نو رسیده" از شهرستان ارومیه" و هتل پرنده "از شهرستان مهاباد در جشنواره شرکت کرده و موفق به کسب مقام‌های ذیل شدند

در بخش نمایش "قدم نورسیده" به کارگردانی یاسررستمی
مقام اول تا سوم بازیگری به ترتیب به سمیه صدیقی، زهرا اسم خانی و ستاره حاضروظیفه و مقام دوم افکت موسیقی به محمد مهدی رستمی، طراح لباس به رضا لطفی  اعطا شد و کاربرگزیده به جشنواره کشوری معلولین معرفی شد.
 
همچنین شرکت کنندگان از مرکز روزانه حرفه اموزی توانبخشی  هژین شهرستان مهاباد بنام هتل پرنده حایز رتبه های زیر شدند

رتبه ی نخست عروسک سازی در گروه نمایشی کودک و نوجوان توسط فروزان امینی، رتبه ی دوم نمایشنامه نویسی در گروه نمایشی کودک و نوجوان:شادی پاکزاد، رتبه ی سوم طراحی لباس در گروه نمایشی کودک و نوجوان:بیتا محمدامینی، رتبه ی سوم کارگردانی در گروه نمایش کودک و نوجوان:بیتا محمدامینی. 

لازم به ذکر است رتبه ی سوم بازیگر مرد جسمی و حرکتی در گروه کودک و نوجوان نیز به ایمان قادرزاده، رتبه سوم بازیگر مرد کم توان ذهنی در گروه کودک و نوجوان به میلادشامحمدی اعطا شد.

کد خبر 68255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد