افتتاح یک باشگاه متفاوت در گچساران/مرکز ارائه خدمت به افراد دارای اچ آی وی(ایدز) مثبت راه اندازی شد

باشگاه مثبت(مرکز ارائه خدمات به افراد دارای اچ آی وی مثبت و خانواده هایشان) در شهرستان گچساران با حضور مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

باشگاه مثبت(مرکز ارائه خدمات به افراد دارای اچ آی وی مثبت و خانواده هایشان) در شهرستان گچساران با حضور مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان ، محمدکریم آریا در این مراسم، خط قرمز خود را مراکز تحت نظارت این سازمان دانست و افزود: تمام تلاش ما بازدید و نظارت های مداوم بر مراکز تحت نظارت این سازمان به منظور اصلاح نواقص و ارتقاء وضعیت خدمت رسانی در این مراکز می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در کنار تلاش برای افزایش کمی مراکز ارائه خدمت، آنچه برای ما اولویت دارد، افزایش کیفیت مراکزمان است. جامعه ای که با آن سر و کار داریم آسیب پذیر است و همین امر لزوم حساسیت های ویژه تر ما را می طلبد.

آریا گفت: امروز شاهد افتتاح مرکز مهمی در گچساران هستیم ، این افتتاح چند هدف و پیام دارد، اول اینکه نگاه جامعه به این بیماری باید حمایتی شود، نباید فقط دلسوزانه به این بیماران نگاه کرد و از روی همین مسأله افراد را ترغیب به مخفی کردن بیماری شان و خجالت از بیان آن کرد.

وی بیان کرد: ما با ایجاد این مرکز بنایمان امید آفرینی برای این بیماران و خانواده هایشان است. دنبال حذف تصوری غلط هستیم که این افراد را مجبور به انزوا و دوری از اجتماع میکرد. 

آریا گفت: با معرفی درست این بیماری و شیوه درست برخورد با آن آگاهی جامعه را به حدی خواهیم رساند که پرده های شرم، خجالت و انزوا و در کل گرفته شدن انگیزه زندگی کم کم با مراعات استانداردهای بین المللی از میان برود.

سیدناصر رضایی زاده دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در جمع کارشناسان سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان از خدمات مجموعه بهزیستی استان تشکر کرد و افزود: به جرأت می توان گفت از زمان حضور مدیرکل جدید بهزیستی استان و مجموعه حاضر، مشکلات ما در زمینه مراکز مرتبط با حوزه مواد مخدر کم شده و حواشی زیادی بوده که با مدیریت درست کنونی سمت و سوی قانونی و همراه با احترام و بدور از حواشی داشته که باعث دلگرمی و آسوده خاطری ما در این زمینه شده است.

حسین  یحیوی کارشناس پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور اقدامات مدیرکل جدید بهزیستی را یه فرصت برای استان دانست و اظهار داشت: اقدامات عالی و مناسب حوزه مدیریت و معاون پیشگیری در بهزیستی این استان کار و دغدغه  ما را در سازمان بهزیستی کشور بسیار کمتر کرده و امیدواری ما به بهبود شرایط را بیشتر کردند.

در پایان مسعود نوری مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در جمع کارشناسان سازمان بهزیستی کشور خواستار پیگیری حمایت همه جانبه از بهزیستی استان بوده و افزود: تجربه استفاده از نیروهایی جوانی همچون محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار باارزش و قابل دفاع هست و به جرات می‌توان گفت از زمانی که ایشان سکان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفته اند اقدامات بسیار باارزش و مورد توجهی انجام داده اند که انتظار داریم حمایت همه جانبه ای از این دست مدیران توانمند و خلاق و پیگیر در سطح کشوری و توسط مسئولان کشوری صورت پذیرد.

بر پایه‌ی این گزارش ، اداره کل بهزیستی استان از فرصت استفاده کرده و قبل از افتتاح باشگاه مثبت به همراه کارشناسان سازمان بهزیستی کشور  از تعدادی مراکز ترک اعتیاد شهرستان گچساران  بازدید صورت گرفت.

کد خبر 68254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد