ارائه مشاوره ژنتیک به ۱۲۰ هزار نفر از ابتدای امسال

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، گفت: در سال جاری به حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۲۵۰ مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور و توسط پزشکان آموزش دیده‌ای که در سازمان بهزیستی آموزش دیده‌اند مشاوره ژنتیک ارائه شده است.

به گزارش به روابط عمومی و امور بین‌الملل، «افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در کارگاه منطقه‌ای بازبینی دستورالعمل و چالش‌های مربوط به برنامه مشاوره ژنتیک که با حضور کارشناسان دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی کشور و کارشناسان پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی ۱۴ استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان، از معلولیت‌ها پیشگیری می‌کنیم اما در مشاوره ژنتیک از بروز اختلالات جلوگیری  کرده  و به افزایش جمعیت سالم کمک می‌کنیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، گفت: در سال جاری به حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۲۵۰ مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور و توسط پزشکان آموزش دیده‌ای که در سازمان بهزیستی آموزش دیده‌اند مشاوره ژنتیک ارائه شده است.

وی افزود: مراکز بهزیستی به افراد قبل، بعد و حین بارداری مشاروره ژنتیک ارائه می‌کنند و با توجه به گران بودن آزمایش‌های ژنتیک به مددجویان بهزیستی خدمات رایگان و به خانواده‌های نیازمند هم کمک هزینه پرداخت می‌شود.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها  برای بهبود فرایند کار در حوزه ژنتیک  و بازنگری دستورالعمل‌ها عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه طرح تامین پایگاه ژنتیک پایه در مراکز مثبت زندگی با اولویت شهرستان‌هایی که مرکز مشاوره ژنتیک ندارند در دستور کار قرار دارد، در این کارگاه این موضوع نیز به شور گذاشته می‌شود.

کد خبر 68252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =