برگزاری جلسه هم اندیشی با کارشناسان واحد پیشگیری شهرستان خلخال

جلسه هم اندیشی معاون پیشگیری با سرپرست وکارشناسان بهزیستی شهرستان خلخال برای ارزیابی عملکرد واحد پیشگیری و طرح های اجرایی در شهرستان خلخال برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، سرپرست اداره بهزیستی خلخال در نشست تخصصی کارشناسان پیشگیری شهرستان با معاون پیشگیری بهزیستی استان، ضمن تقدیر از  همکاری های بین حوزه معاونت پیشگیری با شهرستان خلخال در خصوص عملکرد واحد پیشگیری شهرستان گفت: بهزیستی خلخال از تمام ظرفیت خود برای اجرای طرح های پیشگیری استفاده می کند.   

پرویر پروین معاون پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به گستردگی وظایف معاونت پیشگیری گفت: افرادی باید در واحد پیشگیری فعالیت کنند که خلاقانه فکر و عمل می کنند. فعالیت های بدون خلاقیت در واحدهای پیشگیری نتیجه بخش نخواهد بود.

معاون پیشگیری با اشاره به اهمیت تعاملات بین بخشی در امر تسهیلگری گفت: به کارگیری تسهیلگران و مربیان توانمند در طرح های پیشگیری باید از برنامه ها و دغدغه های اصلی این شهرستان باشد.

پروین با اشاره به ویژگی های فعالیت ها و برنامه های پیشگیری که به صورت بلند مدت برگزار شده و نتیجه بخشی در طول زمان، آموزش و یادگیری مهارت های زندگی را برای کارکنان، تسهیلگران و مربیان به منظور توانمندسازی آنها ضروری دانست.

معاون پیشگیری بهزیستی استان شناسایی محققان و مربیان توانمند از طریق انجمن های علمی و اعضای هیئت علمی و سوق دادن آنها برای مشارکت در طرح ها و آموزش های پیشگیری را خواستار شد.

وی با تاکید بر حضور کارشناسان در جلسات هیئت مدیره انجمن ها، همیاران و مراکز تحت پوشش پیشگیری، نظارت بر عملکرد و هزینه کرد اعتبارات، و پایش و ارزیابی طرح های مربیان و مراکز را از مهمترین وظایف کارشناسان این واحد عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به لزوم تقویت ارجاع برای مشاوره ژنتیک در سطح شهرستان و استان، بر جلب همکاری و مشارکت انجمن های علمی و مراکز پژوهشی با بهزیستی و تعامل با کانون های فرهنگی و مذهبی مساجد، هلال احمر، بنیاد شهید و ... برای توسعه و تقویت برنامه های پیشگیری در سطح شهرستان تاکید کرد.  

در ادامه این نشست تخصصی، کارشناسان واحد پیشگیری بهزیستی شهرستان خلخال گزارشی از فعالیت های خود در سال جاری از قبیل؛ پوشش ۹۳ درصدی طرح غربالگری تنبلی چشم با غربال ۳ هزار و ۳۶۳ کودک، غربالگری شنوایی ۴۰۲ نوزاد زیر ۲ سال، انجام مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج، معرفی ۱۲۴ زوج برای مشاوره از طریق مراجع قضایی که تعداد ۱۹ مورد منجر به سازش شده است، برنامه طرح خود مراقبتی زنان و دختران بالای ۱۳ سال و پیگیری نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد را ارائه نمودند.

         

کد خبر 68229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد