در رسانه| هنر ابزاری برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت

ایسنا/زنجان رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور گفت: هنردرمانی دو هدف توان‌بخشی فردی و توان‌بخشی اجتماعی را دنبال می‌کند که در بخش فردی، اهدافی همچون بالا بردن قدرت تمرکز، تقویت اندام‌های حرکتی، برطرف کردن اختلالات رفتاری و... دنبال می‌شود.

فاطمه فخری پیش از ظهر امروز (۲۵ آبان‌ماه) در حاشیه اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع) در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حوزه توانبخشی یک بخش تحت عنوان امور هنری افراد دارای معلولیت ایجاد شده‌ است، اظهار کرد: هنر یکی از ابزار توانمندسازی افراد دارای معلولیت است و هنر نمایش به عنوان یک ابزار قوی در حوزه آموزشی و توانمندسازی استفاده می‌شود.

وی افزود: در دپارتمان هنر بهزیستی علاوه بر تئاتر در زمینه تقویت و تشخیص اتاق‌های هنر در مرکز توانبخشی نیز اقداماتی صورت گرفته و اتاق‌هایی راه‌اندازی کرده‌ایم تا جامعه هدف بتوانند از خدمات هنردرمانی، نمایش‌درمانی و موسیقی درمانی بهره‌مند شوند.

رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین نزدیک به یک هزار و ۵۳۵ اتاق هنر در سطح کشور وجود دارد که مربی‌های توانبخشی که آموزش توانبخشی هنری دریافت کرده‌اند با افراد دارای معلولیت کار می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های متعددی نیز در سطح کشور برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: در ۶ منطقه برای استان‌های حاضر در آن که فرهنگ و سنت‌های نزدیک به هم دارند جشنواره طراحی شده با نام‌های منطقه طلوع، منطقه زاگرس، خلیج فارس، آفتاب و ... و جشنواره بین‌المللی به صورت دوسالانه نیز برگزار می‌کنیم که درحال حاضر یک تاخیری در اجرای آن به وجود آمده است.

فخری خاطرنشان کرد: هنردرمانی دو هدف توانبخشی فردی و توانبخشی اجتماعی را دنبال می‌کند که در بخش فردی اهدافی همچون بالا بردن قدرت تمرکز، تقویت اندام‌های حرکتی، برطرف کردن اختلالات رفتاری و ... دنبال می‌شود و در بخش اجتماعی روی تغییر نگرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی و تلفیق اجتماعی کار می‌کنیم تا شرایطی فراهم شود که بتوانند توانمندی‌های خود را به نمایش گذارند تا بتوانیم مشارکت اجتماعی را داشته باشیم و وقتی پذیرش اتفاق افتد منجر به مشارکت اجتماعی می‌شود

کد خبر 68228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد