در رسانه | ۹ هزار و ۳۷۲ نفر دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۹ هزار و ۳۷۲ معلول در حاشیه شهرها و مناطق روستایی این استان شناسایی شدند.

حامد رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این معلولان از خدمات توانبخشی، آموزشی و اشتغال برخوردار شده‌اند.

وی توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی، برابر سازی فرصت‌ها و افزایش حضور معلولان در جامعه را از اهداف مهم توانبخشی مبتنی بر جامعه دانست و افزود: این طرح در زمینه سلامت، آموزش، معاش، مباحث اجتماعی و توانمندسازی اجرا می‌شود که معلولان را به خدماتی که نیاز دارند آگاه کرده و در جهت استفاده از امکانات محلی نیز اهدافی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه با همکاری ۷۸ تسهیلگر و ۲۱ مرکز و انجمن در تمامی شهرستان‌های استان و در بیش از ۹۵ درصد روستاها به افراد دارای معلولیت خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خانواده و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور در کنار هم برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت تلاش می‌کنند.

رضایی در خصوص طرح CBR شهری هم خاطرنشان کرد: این طرح در مناطق حاشیه شهر از مهرماه سال ۱۴۰۰ با همکاری چهار مرکز مثبت زندگی و در چهار محله شهر اردبیل اجرا می‌شود و تاکنون یک هزار و ۵۱ نفر از افراد واجد شرایط مناطق حاشیه شهر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته و خدمات لازم را بر اساس ماتریس توانبخشی مبتنی بر جامعه دریافت می‌کنند.

کد خبر 68210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد