پذیرش ۴۳ کودک در مرکز نگهداری کودکان کار قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴۳ کودک در مرکز نگهداری از کودکان کار بهزیستی قزوین پذیرش‌ شده‌اند که امید است، تدابیری در راستای کاهش این‌گونه آسیب‌ها با تعامل و همیاری دستگاه‌های اجرایی و متولی اندیشیده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و دختران یکی از دغدغه‌های بهزیستی قزوین است در همین راستا، تلاش شده در مراکزی که تحت عنوان حمایت از زنان و دختران فعالیت دارند، تمرکزگرایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: حمایت و نگهداری از دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی حاد و زنان آسیب‌دیده اجتماعی یکی از اولویت‌های بهزیستی قزوین در جهت توانمندسازی و بازگشت آنان به زندگی سالم است. در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ نفر در مرکز دختران و زنان آسیب‌دیده پذیرش‌شده و حدود ۱۷۰۰ دختر و زن قزوینی از خدمات نگهداری، روانشناسی، مددکاری و حقوقی این مرکز بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان کرد: مرکز خانه سلامت دختران نیز به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی پیرامون دختران روی کار آمده تا با حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات در زمینه‌های کسب استقلال اقتصادی و اجتماعی گام بردارد.

دهباشی‌پور ادامه داد: در نیمه نخست سال ۳۳۰۰ خدمت روانشناسی، مددکاری و حقوقی به دختران قزوینی ارائه‌شده است. همچنین ۱۱ تن از دختران در این مرکز پذیرش شدند.

این مسئول همچنین از فعالیت حمایت اجتماعی بهزیستی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی در استان قزوین خبر داد و گفت: ۵۰۰ تن از شهروندان قزوینی که از اختلال هویت جنسی رنج می‌بردند برای ارتقاء کیفیت زندگی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون اختلال هویت جنسی به مبتلایان، خانواده‌های آنان به بهزیستی مراجعه و مشاوره اجتماعی و روان‌شناختی دریافت کردند. همچنین ۶ نفر نیز در مرکز مختص به این بیماران پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره به مرکز نگهداری زنان خشونت دیده و در معرض خشونت تحت عنوان خانه امن، افزود: حمایت و توانمندسازی زنان و دختران تحت خشونت خانگی هدف این مرکز در استان قزوین است. زنان آسیب‌دیده ناشی از خشونت‌های خانگی می‌توانند برای دریافت خدمات به همراه فرزندان به‌استثنای پسران بالای ۱۲ به این مرکز مراجعه کنند.

دهباشی‌پور ادامه داد: این مرکز علاوه بر پذیرش شبانه‌روزی به زنان و دختران آسیب‌دیده به‌صورت سرپایی نیز خدمات ارائه می‌دهد. در ۶ ماه نخست سال ۳۹ نفر در این مرکز پذیرش‌ شده که به ۳۳ نفر آن‌ها خدمات سرپایی و به ۶ نفر آن‌ها خدمات شبانه‌روزی ارائه‌شده است.

وی افزود: مرکز کودکان کار و خیابانی بهزیستی قزوین از دیگر مراکزی است که باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان فعالیت دارد. حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان، با تأکید بر رویکرد توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی از دیگر دغدغه‌های بهزیستی قزوین است.

دهباشی‌پور در پایان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۴۳ کودک در مرکز نگهداری از کودکان کار پذیرش‌شده‌اند که امید است، تدابیری در راستای کاهش اینگونه آسیب‌ها با تعامل و همیاری دستگاه‌های اجرایی و متولی اندیشیده شود.  

کد خبر 68191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد