شناسایی ۹ هزار و ۳۷۲ افراد دارای معلولیت  با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از ارائه خدمات به بیش از ۹ هزار نفر معلول از طریق برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در خصوص اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری گفت: عملیات اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۱۳۸۰ در مناطق روستایی شهرستان نمین با استفاده از روش  بهورزی و در مناطق شهری از سال ۱۴۰۰ با همکاری مراکز مثبت زندگی آغاز گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد افراد شناسایی شده در مناطق روستایی را ۹ هزار و ۳۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه در مناطق روستایی و حاشیه شهر تعداد ۹ هزار و ۳۷۲ نفر معلول شناسایی و از خدمات توانبخشی، آموزشی و اشتغال برخوردار گردیده اند.

رضایی توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی، برابر سازی فرصت ها و افزایش حضور معلولان در جامعه را از اهداف مهم توانبخشی مبتنی بر جامعه خواند و گفت: این طرح در زمینه سلامت، آموزش، معاش، مباحث اجتماعی و توانمند سازی که به ماتریس CBR معروف هست کاربرد دارد و جامعه معلولان را به خدماتی که نیاز دار ند آگاه می سازد و همچنین در جهت استفاده از امکانات محلی نیز اهدافی را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه با همکاری ۷۸ تسهیلگر و ۲۱ مرکز و انجمن در تمامی شهرستانهای استان و در بیش از ۹۵ درصد روستاها به افراد دارای معلو لیت خدمات رسانی می گردد گفت: در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خانواده و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور در کنار هم برای بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت تلاش می نمایند.

رضایی در خصوص CBR شهری هم خاطر نشان کرد: این طرح در مناطق حاشیه شهر از مهر ماه سال ۱۴۰۰ با همکاری ۴ مرکز مثبت زندگی  و در ۴ محله شهر اردبیل اجرا می گردد که تا کنون یک هزار و ۵۱ نفر از افراد واجد الشرایط مناطق حاشیه شهر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته اند و خدمات لازم را بر اساس ماتریس توانبخشی مبتنی بر جامعه دریافت می نمایند

کد خبر 68186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد