در رسانه|  وجود یک هزار نسخه کتاب بریل در کتابخانه مرکزی همدان

همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی بیش از ۱۰ هزار منبع صوتی و حدود یک هزار نسخه کتاب بریل وجود دارد.

عاطفه زارعی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعداد ۱۱۸ کتابخانه عمومی شامل ۷۱ کتابخانه شهری، ۴۶ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب برای همه گروه‌های سنی، دسترسی به پایگاه اطلاعاتی نورمگز با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نشریه تخصصی، پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر در برگیرنده منابع لاتین در اختیار اعضای کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی بیش از ۱۰ هزار منبع صوتی و حدود یک هزار نسخه کتاب بریل وجود دارد، خواستار توجه و استفاده از این کتاب‌ها شد.

زارعی در ادامه گفتگو بر لزوم توجه به کتابخوانی در روستاها نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز اجتماعی محله، در روستاها و شهرها نیز در حال فعالیت هستند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین همه دستگاه‌ها در راستای افزایش ضریب نفوذ کتابخانه‌های عمومی و کتاب در لایه‌های مختلف جامعه، از ورود خیرین به ایجاد زیرساخت‌های کتابخوانی اشاره کرد و از آنها تقدیر کرد.

کد خبر 68185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد