رزن| نشست تخصصی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

نشست تخصصی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شهرستان درگزین با حضور فرماندار، معاون واحد پیشگیری اداره کل بهزیستی استان، فرمانده نیروی انتظامی، بخشدار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان رزن و درگزین، کارشناس آسیبهای اجتماعی بهزیستی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری درگزین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان رزن در ابتدای جلسه رئیس اداره بهزیستی در خصوص آسیب های اجتماعی و علل زمینه ساز و انواع آن مطالبی ارائه داده و بر اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان تاکید کردند.  و خواستار افزایش ارتباطات بین سازمانی و هماهنگی بین دستگاه ها در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شدند.

 در ادامه جلسه، کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان عنوان داشتند که طرح تدوین شده توسط اداره مذکور که به دستور فرماندار تدوین گردیده در حال حاضر آماده اجرا می باشد. ایشان بر انجام هماهنگی های لازم در خصوص تقسیم وظایف بین دستگاه ها و انجام طرح را تاکید داشتند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان  در ادامه این نشست ضمن تقدیرو تشکر از زحمات فرماندار و روسای ادارات عنوان داشتند که اسیب های اجتماعی را میتوان از دو بعد مورد بررسی قرار داد، اول بعد مداخله ای که اورژانس اجتماعی به صورت کاملا تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرده و عملکرد موثری را ارائه داده است ولی بعد دوم که به نظر می رسد از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد، پیشگیری از آسیب ها بوده که نیازمند همت همگانی و صرف هزینه های بسیاری می باشد.

ایشان  در ادامه افزود: دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی تحت نظر معاونت پیشگیری استان  اعتبارات مناسبی را درنظر گرفته و اختصاص داده است که امید می رود بتوان اقدامات موثری را انجام داد.


در ادامه فرماندار شهرستان درگزین ضمن تشکر از اداره بهزیستی گفت: باید در حوزه آسیب های اجتماعی، متولیان اصلی ورود پیدا کرده و با همت مضاعف در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات اجرایی داشته باشند و فرمانداری نیز به عنوان یک ارگان حکومتی درکنار آنها نقش ستادی را اجرا کند. خواستان در ادامه افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید کارهای ریشه ای انجام شود تا بتوان با تقویت بنیان خانواده و از بین بردن فاصله طبقاتی و تفاوت های نسلی از شیوع آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.  وی ادامه داد: آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در جهت آگاه سازی مسئولین روستاها و شهرها صورت گرفته تا بتوان از طریق آنها که در ارتباط مستقیم با مردم هستند به ارائه خدمات پرداخت.

کد خبر 68184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد