آیین امضاء تفاهم نامه و رونمایی از طرح "+ تجربه " فیما بین بهزیستی و بسیج سازندگی برگزار شد

آیین امضاء تفاهم نامه و رونمایی از طرح "+ تجربه " با شعار تفکر جهادی راه بهتر زیستن به منظور تعامل و همکاری فیمابین بهزیستی، مراکز +زندگی و بسیج سازندگی استان یزد برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد محله محور بودن را ویژگی مراکز +زندگی بهزیستی دانست و گفت: رفتن در دل محلاّت، تشکیل کانون های محلی و بهره گیری از حمایت های محلی پتانسیلی است که مراکز+زندگی از آن بهره می برند.

رضا ابهّت تعداد معلولین تحت پوشش بهزیستی را 29 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 16 هزار نفر در مراکز +زندگی خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به شرح وظایف بهزیستی گفت: ساماندهی امور سالمندان، زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی برخی از وظایف بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را 2 هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت: تعداد 600 کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز در مراکز بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

وی ضرورت تعامل مراکز+زندگی بهزیستی با گروه های جهادی را یادآور شد و گفت: گروه های جهادی با ارائه فعالیت ها و خدمات تخصصی در راستای مردمی سازی فعالیت های دولت گام های خوبی برداشته اند و گروه های جهادی درمان، آموزش و مسکن برخی از اقدامات تخصصی آنهاست.

ابهت در خصوص امضاء تفاهم نامه همکاری سه جانبه فیمابین بهزیستی، بسیج سازندگی و کانون مراکز مثبت زندگی گفت: این تفاهم نامه با موضوع ارتقای توانمندی های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی خانواده­های تحت پوشش مراکز مثبت زندگی بهزیستی استان یزد امضاء می شود.

وی با اشاره به تعهدات بهزیستی در این تفاهم نامه گفت: نظارت بر اجرای تفاهم نامه توسط ادارات بهزیستی شهرستان ها در کل استان، شناسائی موانع و اقدام لازم جهت رفع آن ها بمنظور اجرای بهینه مفاد تفاهم نامه و برنامه­ریزی جهت بازدیدهای مشترک طرفین تفاهم نامه از طرح ها و اقدامات اجرا شده و نتایج حاصله از جمله تعهدات بهزیستی است.

رضا ابهت در خصوص تعهدات کانون مراکز +زندگی گفت: اعلام به موقع و صحت سنجی شده نیازها و خواسته های جمعیت تحت پوشش، ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز گروه های هدف تحت پوشش مرکز به بسیج سازندگی در مواقع مورد نیاز با رعایت ملاحظات و محدودیت های قانونی و سازمانی، اطلاع رسانی و فراخوان به موقع و آماده سازی مقدمات لازم جهت شرکت افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی و آموزشی و تربیتی، توزیع به موقع و صحیح و عادلانه اقلام آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و معیشتی تهیه شده توسط بسیج سازندگی در جمعیت تحت پوشش از تعهدات بسیج سازندگی است.                                 

سیدحسین خادم حسینی معاون راهبری و توسعه ی خدمات بهزیستی +زندگی بهزیستی کشور نیز گفت: مراکز +زندگی یاریگر بهزیستی در محلات با هدف استفاده از پتانسیل محلی به منظور توانمندسازی جامعه ی هدف، کاهش آسیب اجتماعی و فقر به عنوان پایه آسیب های اجتماعی است.

سردار سلمانی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد در ادامه این آیین توانمندسازی؛ بالفعل کردن ظرفیت های موجود در جامعه ی هدف بهزیستی را ضروری دانست و گفت: بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره، راه اندازی مشاغل و ایجاد بازار فروش برای آنها از جمله اهدف قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

وی  با اشاره به تک محور بودن کار در خانواده ها گفت: توجه به فرهنگ کار موضوع دیگری است که مدنظر گروه های جهادی است.

علی اصغر سلمانی شناسایی ظرفیت ها و نقاط قوت جامعه ی هدف بهزیستی و تقویت آن ها در خصوص تعهدات بسیج سازندگی گفت: تدوین محتوای فرهنگی و آموزشی بمنظور فرهنگ سازی و نهادینه نمودن روحیه تفکر، تعامل و تلاش جهادی در جهت پیشرفت همه جانبه در زندگی برای گروه های هدف بهزیستی برعهده بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به طراحی و اجرای اردوهای فرهنگی برای نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش جهادی و روحیه ایثارگری در جامعه ی هدف بهزیستی گفت: فراهم سازی امکان استفاده رایگان از فضاها و امکانات فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی و غیره برای اطفال، نوجوانان و بانوان معرفی شده از سوی مراکز +زندگی بهزیستی یکی دیگر از تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم نامه است.

سردار سلمانی کمک به تامین اقلام و لوازم تحصیل دانش آموزان بی بضاعت تحت پوشش مراکز +زندگی و برگزاری کلاس های تقویتی آموزشی را یادآور شد و گفت: ارائه مشاوره و راهنمایی های تخصصی شغلی جهت آماده سازی کسب و کار و اشتغال مددجویان، همکاری جهت آماده نمودن زمینه های ازدواج سالم و به هنگام جامعه ی هدف تحت پوشش از جمله تعهدات بسیج سازندگی است.

وی در خصوص اجرای طرح های ساخت و بهسازی و تعمیر مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی توسط بسیج سازندگی گفت: تعامل و همکاری طرفین در اجرای طرح های مناسب سازی منازل توانخواهان و معابر شهری برای سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد کمک به تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خانواده های تحت پوشش مراکز و  ارائه بسته های معیشتی به خانواده های آنان با معرفی سازمان بهزیستی را از دیگر تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم نامه ذکر کرد.

کد خبر 68168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد