در رسانه| خدمات بهزیستی ایلام در حوزه پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی ایلام گفت: امسال ۸۵۲ نفر با هدف کاهش معلولیت‌ها در این استان با حضور در مرکز ژنتیک مشاوره انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فروزان افسرده با اشاره به اینکه انجام مشاوره ژنتیک بویژه قبل از ازدواج باعث پیشگیری درصد بالایی از معلولیت‌های مختلف می‌شود، گفت: زوج‌هایی که برای مشاوره به این مرکز مراجعه کنند در صورت نداشتن تمکن مالی مناسب برای انجام آزمایش از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مجموع مراجعان به این مرکز برای انجام آزمایش به آزمایشگاه‌های داخل استان و یا خارج از استان ارجاع داده شده اند، اظهار کرد: این افراد با مراجعه به این مرکز از مشاوره‌های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و پس از بارداری بهره‌مند شدند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله ژنتیک، اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران و پیشگیری از معلولیت‌ها بخشی از خدمات تخصصی بهزیستی استان ایلام به عموم مردم است.

افسرده اضافه کرد: این مدت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه به مراجعان برای انجام آزمایش‌های پزشکی حوزه ژنتیک از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 68149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد