افزایش تعداد مراکز درمانی، بستری، اقامتی و توانمندسازی زنان معتاد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما در ورود به مسائل و مشکلات قشر زنان آسیب‌دیده تاخیر داشته‌ایم، گفت: بهزیستی تلاش دارد تعداد مراکز درمانی، بستری، اقامتی و توانمندسازی زنان معتاد را افزایش دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از دانشجو، «فرهاد اقطار» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو، در مورد اعتیاد زنان و دختران، گفت: بهزیستی تلاش دارد تعداد مراکز درمانی، بستری، اقامتی و توانمند سازی زنان معتاد را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار و پژوهش‌های انجام شده در سال ۹۵، ۱۰ درصد از جمعیت معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: با توجه به جامعه‌پذیری و ورود خانم‌ها به فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلی و ورود زنان به بطن جامعه قطعا می‌بایست تفاوت آمار در این حوزه ایجاد شود.

اقطار در ادامه با اشاره به اینکه آسیب‌هایی که اعتیاد زنان به آن‌ها وارد می‌کند با مردان متفاوت است، گفت: اعتیاد در زنان باعث ایجاد ناامیدی شدید، تقلیل جسمی و فیزیولوژیکی، از کارافتادگی بیشتر بدن زنان و اختلالات روحی و.. می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی زنان دچار اعتیاد می‌شوند پیامدهای شدیدتری برای جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: زنان و دختران معتاد به دلیل مسائل اقتصادی و ناتوانی در تامین هزینه‌ها به خود فروشی و فرزند فروشی و جیب بری و سرقت روی می‌آورند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما در ورود به مسائل و مشکلات قشر زنان آسیب دیده تاخیر داشته‌ایم و به دلیل بافت تفکری جامعه که همچنان سنتی است خانواده‌ها ترجیح می‌دهند اعتیاد دختران و زنان خود را پنهان و به دنبال درمان نروند.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سطح آگاهی در پیشگیری از اعتیاد، یادآور شد: خط تلفنی ۰۹۶۲۸ خط مشترک بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که افراد می‌توانند جهت افزایش اطلاعات خود از مصرف مواد مخدر، اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد و اطلاعات نزدیک‌ترین مرکز درمانی و ترک اعتیاد و... با کارشناسان تماس بگیرند.

 

کد خبر 68110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =