شاهرود | بهره مندی بیش از  ۵۰۰ نفر از خدمات توانبخشی

نگهداری از سالمندان و معلولین در محیط خانواده از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از بهره مندی بیش از ۵۰۰ نفر توانخواه از خدمات مراقبتی و توانبخشی بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: ۳ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی و ۹ مرکز روزانه توانبخشی در شهرستان فعال است که در مجموع به ۵۴۱ توانخواه خدمات می دهند.


رئیس بهزیستی شاهرود با بیان اینکه در هر ماه بیش از ۳۷۰ میلیون تومان به سه مرکز شبانه روزی توانبخشی به عنوان یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می شود، اظهار داشت:خدمات این مراکز شامل مراقبت، نگهداری، توانبخشی، پزشکی و آموزشی به سالمندان، بیماران روانی و معلولین ذهنی می باشد که به دلیل شدت معلولیت و یا نداشتن سرپرست موثر امکان نگهداری در منزل را ندارند.


وی نگهداری از معلولین و سالمندان در محیط خانواده را از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی دانسته و افزود: هیچ مراقبی برای معلولین و سالمندان مناسب تر از اعضای خانواده و افراد آموزش دیده نیست و سازمان بهزیستی در این راستا حق پرستاری در منزل را به خانواده هایی که مددجویان شدید و خیلی شدید را نزد خودشان نگه می دارند، پرداخت می نماید.

جهانسیر از پرداخت یارانه ماهیانه ۲۴۲ میلیون تومانی به مراکز روزانه توانبخشی خبر داده و گفت: کارشناسان و مربیان مجرب در ۹ مرکز شهرستان، به بیماران اعصاب و روان، کم توانان ذهنی، سالمندان، کودکان دارای کاهش شنوایی و کودکان دارای اختلالات اتیستیک خدمات تخصصی متناسب با افراد را ارائه می دهند.


وی یارانه پرداختی بهزیستی به مراکز را مکفی هزینه های جامعه هدف ندانسته و بیان نمود:انتظار داریم خیران و نیکوکاران در راستای کمک به جامعه هدف، یاریگر ما باشند.

کد خبر 68109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد