شهرقدس| اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال، با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی، کم بینایی و نابینایی در شهرستان قدس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال انجام می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی شهرستان قدس با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از طریق غربالگری قابل تشخیص بوده، طرح تنبلی چشم در حال حاضر در این شهرستان در ۲۰ پایگاه غربال در حال اجرا است. حمزه صالحی در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکصد و ۱۰ مدرسه پیش دبستانی و ۳ مرکز بهداشت با این برنامه همکاری دارند و از ابتدای سال تاکنون حدود ۹ هزار کودک در این شهرستان مورد غربالگری اولیه قرار گرفته است و همچنین تعداد ششصد کودک مشکوک به اختلالات بینایی برای ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع شدند.
وی گفت: تاکنون دویست و ۵۰ کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شده و برای یکصد و ۵۰ نفر از کودکان عینک تجویز شده و همچنین تاکنون تعداد ۱۲ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شده است و مراجعین از طریق اطلاع رسانی عمومی از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک، نصب بنر، پوستر و اطلاع رسانی در شبکه های مجازی به منظور غربالگری بینایی توسط مراکز مربوطه دعوت شدند.
کد خبر 68100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد