در رسانه| جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت در زنجان آغاز به کار کرد

ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت با عنوان طلوع در زنجان آغاز به کار کرد. ​

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: عرصه هنر و تئاتر فاخرترین جلوه توانمندسازی و تدبیر اجتماعی افراد دارای معلولیت است که این  ظرفیت و پتانسیل را به نحو احسن به منصه ظهور رسانده اند.
سلمان حسینی افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول، کمک به مشارکت وی در جامعه و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد معلول از اهداف برگزاری جشنواره "طلوع" است.
رییس برگزاری جشنواره طلوع با بیان اینکه هنر نقش برجسته ای در درمان همچنین توانمند سازی افراد معلول دارد ادامه داد: هنر درمانی یکی از ارکان بهبود سالمندان و افراد دارای معلولیت و فرصتی مناسب برای همگرایی بین جامعه معلولین و به منصه ظهور رساندن خلاقیت و استعداهای بالقوه این افراد است.
حسینی تقویت حس مسوولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری و برابر سازی فرصت ها را از مهمترین محورهای مورد تاکید در این دوره از جشنواره ذکر کرد.

وی یادآورشد: با بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، ۱۴ اثر هنری با هنرمندی افراد دارای معلولیت به روی صحنه می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: تئاتر، هنر بالنده و پویایی است و هنرمندان این هنر را با ظرافت و زیبایی به نمایش می گذارند.
به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره منطقه ای افراد دارای معلولیت "طلوع" از ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه جاری به میزبانی سازمان بهزیستی استان زنجان برگزار می‌شود و هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، قزوین و زنجان در این جشنواره شرکت دارند.

کد خبر 68084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد