بندرعباس | بررسی ۴۵۲ فقره پرونده توانبخشی در کمیسیون پزشکی

رییس بهزیستی بندرعباس گفت : در ۷ ماهه نخست سال جاری ۴۵۲ فقره پرونده توانبخشی در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ ‌صفورا دریاپیما هرمزی رییس بهزیستی بندرعباس از بررسی ۴۵۲ فقره پرونده توانبخشی در کمیسیون پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت اداره بهزیستی این شهرستان در ۷ ماهه سال جاری خبر داد و افزود :  کمیسون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی دال بر اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام گرفته و ارزیابی نوع و شدت معلولیت توسط متخصصین توانپزشکی انجام می شود .

وی اختلالات بررسی شده در کمیسیون های  پزشکی معلولین را شامل اعصاب و روان ، شنوایی ، ذهنی ، جسمی و حرکتی ،  بینایی و گفتاری عنوان کرد و گفت : اعضای تخصصی  کمیسیون شامل: فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک عمومی می باشند که اعضا بسته به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند.

صفورا دریاپیما با تاکید بر اهمیت برگزاری کمیسیون پزشکی برای دریافت خدمات از سوی جامعه هدف ، تاییدیه کمیسیون پزشکی را درگاه ورودی به سامانه خدمات رسانی ارمغان بهزیستی عنوان کرد.

وی گفت : افراد متقاضی پس از دریافت تأییدیه در کمیسیون یاد شده و ارزیابی نیازهای کارشناسی شده به کمیته توانبخشی و اولویت بندی نیازها و خدمات رسانی سوق داده می شوند .

رییس بهزیستی بندرعباس همچنین از تایید ۲۴۸ مورد از ۴۵۲ فقره  پرونده توانبخشی که در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت خبر داد و عنوان کرد : تعداد پرونده های وارد شده به کمیسیون در موقعیت زمانی مشابه در سال گذشته ۷۱۱ مورد بود . این ارقام بیانگراین است که تعداد پرونده های وارد شده به کمیسیون در ۷ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است

کد خبر 68065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد