در رسانه| تئاتر معلولان در زنجان روی صحنه می‌رود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع» با تأکید بر تغییر نگرش جامعه، پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی و ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا، بدور از تفاوت‌ها و محدودیت‌های فیزیکی و بیانی طراحی شده‌ است.

سیدسلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع»، اظهار کرد: در این جشنواره افراد دارای معلولیت و هنرمندان با یکدیگر همکاری و تعامل نزدیک دارند. جشنواره‌ طلوع با توجه به اهداف تربیتی و آموزشی هنر نمایش و نقش مؤثر و ارزشمند آن در توانمندسازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی آن به ویژه در ارتقاء سطح آگاهی عمومی طراحی شده‌ است.

وی با بیان اینکه جشنواره «طلوع» با تأکید بر تغییر نگرش جامعه، پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی و ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا، به دور از تفاوت‌ها و محدودیت‌های فیزیکی و بیانی و برگرفته از اندیشه‌های متکی بر باوری مشترک و یافتن زبانی مشترک، طراحی و برنامه‌ ریزی شده است، افزود: استان زنجان برای سومین بار است که به عنوان میزبان جشنواره منطقه‌ای افراد دارای معلولیت «طلوع» انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع» ۲۲ تا ۲۵ آبان‌ماه در بخش‌هایی همچون صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج بازبینی توسط دبیرخانه، نمایش‌های پذیرفته شده باید حداقل ۳ اجرای عمومی داشته باشند و اسناد معتبر در این زمینه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، در غیر این‌صورت امکان شرکت در جشنواره را نخواهد داشت.

رئیس ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع»، ادامه داد: در داوری نمایش‌های جشنواره به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول (همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۵۲ اثر به مرحله بازخوانی راه یافتند، عنوان کرد: پس از بررسی ۵۲ اثر رسیده از گروه‌های نمایشی استان‌های زنجان، قزوین، اردبیل و آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی به دبیرخانه جشنواره ۱۴ اثر به مرحله نهایی شرکت در جشنواره رسید.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب تیم داوری نیز تلاش شده که از کارشناسان هنر نمایش که آگاه به مقوله توانبخشی و آشنا با طیف‌های معلولیت هستند، بهره گرفته شود.

کد خبر 68042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد