در رسانه | مدیرکل بهزیستی استان:
۱۶۵ نفر در طرح مراقبت در منزل در اردبیل تحت پوشش هستند

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد افراد بهره‌مند از طرح مراقبت در منزل را ۱۶۵ نفر اعلام کرد.

حامد رضایی ۱۸ آبان در نشست تخصصی با عنوان توانبخشی مبتنی بر خانواده با اعلام این خبر افزود: ا توجه به شرایط مراقبتی توان‌خواهان و گستردگی جمعیت آنها در شهرهای مختلف، خدمات تخصصی و حمایتی به طور غالب در شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری هر فرد در مراکز مراقبتی و منزل مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، افزود: امیدواریم با پیگیری‌های صورت‌گرفته سهمیه پذیرش مددجویان افزایش‌یافته و یارانه پرداختی این عزیزان هم به‌تناسب افراد افزایش یابد.

رضایی هدف از برگزاری نشست تخصصی فوق را اشرافیت و تسلط کافی مراقبین و متولیان توانبخشی بر دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور و آشنایی بیشتر از فعالیت‌ها و مراکز موفق در اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده و برنامه مراقبت در منزل ازجمله اولویت‌های اساسی سازمان در ارائه خدمات به افراد جامعه هدف است، گفت: از اقدامات بسیار مهم و قابل‌توجه در توسعه خدمات توانبخشی برنامه مراقبت در منزل است که عملیات اجرای طرح از سال ۱۳۹۲ در سطح کشور و استان آغاز گردیده و با همکاری خوب شرکای اجتماعی، تداوم و استمرار یافته است.

این مسئول رسیدگی و تکریم سالخوردگان و افراد نیازمند دریافت خدمات از مجموعه بهزیستی را حائز اهمیت یادکرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و سنتی  همواره تکریم و ارج‌نهادن به بزرگان و سالخوردگان تأکید و سفارش شده است تا این سنت حسنه به نحو مطلوب به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

وی اظهارکرد: تمام تلاش ما بر این است که خدمات مراقبت و توانبخشی مرکز زدایی شده و از سوی سفیران اجتماعی سازمان به سمت مراقبت در منزل سوق یابد.

کد خبر 67977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد