در رسانه | ۳۲۷ کودک خیابانی و کار در استان اردبیل شناسایی شدند

اردبیل - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل از شناسایی ۳۲۷ کودک خیابانی و کار در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو امیدوار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اردبیل و شورای هماهنگی استانی حقوق کودک استان اظهار کرد: این کودکان از خدمات مختلف سرپایی و شبانه‌روزی برخوردار شده‌اند.

وی عمده مشکلاتی که اغلب خانواده‌های این کودکان و یا خود کودک با آن روبه‌روست را ناشی از مسائل اقتصادی، کمبود آگاهی و فقر فرهنگی دانست که برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقم بر کودک کار و خیابانی یا خانواده آنها تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۸۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست شناسایی شده در استان نیز از خدمات روزانه و شبانه‌روزی مراکز نگهداری بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

وی افزود: هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز، ۴۱۲ دوقلو و ۱۱۴سه قلو از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شده و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی و طرح غربالگری جسمی زنان با هدف تولد فرزند سالم اجرا شده است.

وی به تلاش‌ها در قالب خط ۱۲۳ بهزیستی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: چنانچه مردم در محلات، اقوام و یا بین آشنایان متوجه کودک آزاری شدند، می‌توانند با این شماره تماس بگیرند تا روان‌شناسان و مددکاران بهزیستی در اسرع وقت نسبت به اقدامات حرفه‌ای و تخصصی متناسب با شرایط اقدام کنند.

در این جلسه معاون وزیردادگستری و دبیر مجمع کنوانسیون حقوق کودک، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و اعضای کارگروه در زمینه وضعیت آسیب‌های اجتماعی و حقوق کودک تبادل نظر کردند.

کد خبر 67976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد