یکی از مهمترین مولفه های امنیت کشور، امنیت اجتماعی است

نشست علمی تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، علی بابایی کارنامی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ستادی و استانی بهزیستی سراسر کشور در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید بهشتی خزر اباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ حسینی پور، استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بهزیستی از حوزه انفعالی به تهاجمی تبدیل شد، گفت: سازمان بهزیستی نباید سازمان منفعل باشد بلکه باید در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار گیرد که در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل بهزیستی مازندران و کارکنان بهزیستی استان، افزود: در بهزیستی استان ساختار اداری استان تغییر و بهزیستی در حال کنشگری می باشد و این برای بنده بسیار مهم است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سیستم حکمرانی اسلامی واژه ای به نام برکت وجود دارد، ادامه داد: اگر بهره وری با ارزش های اسلامی و دینی در آمیخته شود خروجی آن برکت می شود که در آموزه های دینی ما ارزش زیادی دارد.

حسینی پور با تاکید بر اینکه امنیت ملی شاخص ها و زیرمجموعه هایی دارد که به آن توجه می شود، گفت: در جمهوری اسلامی مولفه های امنیت ملی متفاوت از کشورهای دیگر است و مولفه ما حضور مردم در عرصه های مختلف اجتماعی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی تشکیل شد و با این پشتوانه و با محوریت ولایت فقیه در امواج طوفان فتنه ها عبور کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مقتدر در دنیا می باشد.

استاندار مازندران یکی از مهمترین مولفه های امنیت کشور را امنیت اجتماعی دانست و ادامه داد: امنیت اجتماعی می تواند تضمین کننده دائمی امنیت ملی باشد و سازمان بهزیستی نقش استراتژیکی دارد که باید در این زمینه ورود پیدا کند.

حسینی پور سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی دانست و گفت: سازمان بهزیستی وظایف متعدد و جامعه هدف متنوعی دارد و اگر ضرورت تحول در نگاه مدیریتی به صورت عملیاتی دیده نشود از تحقق اهداف این حوزه باز می ماند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به افراد دارای معلولیت ، افزود: نامناسب بودن فضای شهری و مشکلات افراد دارای معلولیت پدیده معلولیت را امری فردی و وابسته و مرتبط به خانواده فرد دارای معلولیت کرده است که این سبب عدم حضور آنان و عدم بهره گیری جامعه از ظرفیت آنان شده است و این مسئله سبب هزینه های هنگفت برای جامعه می شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در جوامع توسعه یافته افراد دارای معلولیت با بدنه جامعه سالم پیوند دارد و یکی از اقدامات آنان در این راستا ، استفاده آنان از بهترین روانشناسان و جامعه شناسان برای تعامل برقرار کردن جامعه هدف با جامعه می باشد.

 حسینی پور طراحی مرکز تخصصی برای توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت را امری ضروری دانست و گفت: برنامه های سازمان بهزیستی باید متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی هر استان تنظیم شود تا بتوان به بهره وری لازم دست پیدا کرد.

وی به گردشگر پذیر بودن استان اشاره کرد و افزود: جامعه هدف بهزیستی برای استفاده از مواهب طبیعی به استان سفر می کنند آیا زیر ساخت های لازم آماده کردید؟ بسیاری از مراجعین در طول سال تحت پوشش سازمان قرار ندارند برای آنان چه فکری کردید؟

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران کانون گردشگری است و یکی از مهمترین مولفه های کاهش فشار اجتماعی حضور عزیزان در مناطق گردشگری استان و ایجاد آرامش برای آنان است بنابراین باید زیرساخت های لازم برای آنان فراهم شود.

حسینی پور به آسیب های نوظهور در جامعه اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی باید در حوزه استفاده مواد صنعتی و روان گردان در جامعه ورود پیدا کند و اگر ما نتوانیم پدیده های نوظهور را بشناسیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول اجتماع  محور ۲۰ ۲۰ در استان ، افزود: بهزیستی مازندران در ۴۵ منطقه استان فعالیت خود را شروع کرد و با احصای طرح اشتغالزایی ، شناسایی افراد دارای معلولیت و ... در جهت رفع مشکلات جامعه هدف گام برداشته است.

استاندار مازندران به اجرای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار مدیرکل و کارکنان بهزیستی در روستاهای استان حضور پیدا کردند و خدمات گسترده ارائه دادند که از سیاست های دولت مردمی سیزدهم است.

حسینی پور تاکید کرد: سازمان بهزیستی در اطلس اجتماعی،  جایگاه ویژه ای دارد و ما باید این جایگاه را در اطلس مدیریتی ک

شور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگی مهمی قرار داریم، گفت: در جنگ نظامی ساختارها مورد تهاجم قرار می گیرند ولی در حال حاضر، روح و روان اجتماعی مورد تهاجم قرار گرفته است.

استاندار مازندران به بازدید از مراکز تحت پوشش اشاره کرد و افزود: افرادی که در سازمان بهزیستی فعالیت می کنند انسان هایی هستند که فراتر از یک شغل به فعالیت در بهزیستی نگاه می کنند زیرا هر کدام با تخصصی که دارند می توانند در شغل های دیگر و با درآمدهای بیشتری فعالیت کنند.

حسینی پور ادامه داد: کارکنان بهزیستی با عشق و علاقه ای خاص به جامعه هدف خدمت می کنند و بنده در بازدید از مراکز بعنوان مسوول دیدم این عشق را از نزدیک مشاهده کردم.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان بهزیستی نیروهای خالصی هستند که امروز نیز همانند مسوولان ارشد در حوزه های نظامی، امنیتی و اقتصادی در استقرار امنیت ملی باید احساس مسوولیت کنند.

کد خبر 67965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =