کار بهزیستی از حیث فیزیکی، کار سخت و دشواری است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست "علمی تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور" گفت: لازمه کار بهزیستی در دو چیز خلاصه شده است ،نخست  درست و دقیق انجام دادن آن یعنی همان تقوی و پرهیزگاری  و دیگری نظم و توجه داشتن به آن است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کار بهزیستی از حیث فیزیکی، کار دشوار و سختی است گفت: گاهی سختی ها جسمی است اما اکرام یک ماموریتی دارد طاقت فرسا که دشوار است.
سید صولت مرتضوی در این همایش سه روزه افزود: کار سخت می تواند هم جسمی باشد هم روحی ،اما کاراز حیث آسیب های روحی و روانی خیلی دشوار است .
وی بیان داشت :سختی کار و هنر بهزیستی در بی قراری همکاران سازمان است چراکه زمانی که بی قرار شدند کارانجام و مسایل و مشکلات جامعه هدف حل می شود.
مرتضوی با اشاره به اینکه کسی که خادم جامعه هدف است به معنای این است که مشمول لطف خدا قرار گرفته است تصریح کرد: همکاران بهزیستی به مانند باب الحوائج هستند که مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف بی پناه را رفع و رجوع می کنند.
وی یادآور شد: نکند روزی ماموریتی که برای  جامعه هدف تعریف شده از روی  بی میلی و بی رغبتی انجام شود.
به اعتقاد وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی،کار بهزیستی سخت و دشوار است اما در مقابل این سختی ،برای آن پاداش در این دنیا و آخرت در نظر گرفته می شود.
به گفته وی، لازمه کار بهزیستی در دو چیز خلاصه شده است، نخست  درست و دقیق انجام دادن آن یعنی همان تقوی و پرهیزگاری  و دیگری نظم و توجه داشتن به آن است.
مرتضوی در ادامه گفت: علمای علم کلام برای امانت مراتب و درجاتی قایل هستند که یکی از این امانات انسان است که مهم ترین آن در حوزه بشریت است .بنابراین باید توجه داشت که مسوولیتی که در این خصوص برعهده ماست اگر به درستی انجام نشود پشیمانی بدنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید در ازای کار به مردم منت گذاشت خاطر نشان کرد:نباید اجازه دهیم زرق و برق دنیا ما را از انجام کار باز داشته و فرصت کار کردن به مردم را از دست بدهیم .
وی پیشگیری را بر درمان مقدم دانست و بیان داشت:باید تلاش کنیم برای بخشی از جامعه هدف که کم توان هستند با کمک دانش روز خیلی از نادانسته ها را به دانسته ها تبدیل کرده تاامکان در مان و پیشگیری وجود داشته باشد.البته باید در نظرداشت که هزینه پیشگیری کمتر از درمان است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بخشی از افراد جامعه افرادی هستند که دچار آسیب های اجتماعی شدند بنابراین باید کمک کرد تا این آسیب ها کاهش یابد.
گفتنی است در این همایش، احمد وحیدی وزیر کشور،سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، سردارضیا الدین حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد سازندگی سپاه پاسداران ،مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، سید جلیل میر محمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ،علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و مدیران استانی سازمان بهزیستی حضور داشتند.


 

کد خبر 67924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد